ירושלים תחת שלג
ירושלים תחת שלגצילום: פלאש 90

לקראת סופת השלגים הצפויה היום קורא ממלא מקום ראש העיר ירושלים, חבר המועצה יוסף דייטש, לציבור הרחב להתנהל באחריות ומתוך מודעות לחשיבות הציות להנחיות הגורמים הרשמיים.

"אנחנו עושים הכל כדי להטמיע את הלקחים שהופקו בשנה שעברה לאחר הסופה הקשה שפקדה אותנו", אומר דייטש. "יכול להיות שיהיו כאלו שיאמרו שהרחקנו לכת בהיערכות המוגברת, אבל עדיף לנו כך מאשר לחזור חלילה למראות שנראו בשנה שעברה, כשמשפחות שלמות נתקעו בשתי הכניסות לעיר, מכביש 1 ומכביש 443, במשך יותר מ־18 שעות בתנאים של קור מקפיא וחשש ממשי לחיי אדם.

"כאן המקום לקרוא לאנשים לנהוג באחריות", מוסיף דייטש. "לא לצאת עם הרכב לכבישים הראשיים. זה מה שגורם שאנחנו לא יכולים לנהל את העיר עם אספקה סדירה, אי אפשר לעבוד עם מפלסות כשרכבים פרטיים תקועים בצדי הדרכים ואפילו באמצע הכבישים במקרים רבים. עם כל הרצון ליהנות מהשלג, אנחנו קוראים לציבור ליהנות מהשלג הסמוך למקום מגוריו ולא לנוע ברכבים פרטיים.

"בואו נזכור גם שזה קורה לנו כמו בשנה שעברה, סמוך לשבת. אנחנו צריכים לדאוג שתנובה ואנג'ל יוכלו לספק סחורה לחנויות. אם הכבישים יהיו חסומים על ידי כלי רכב של אנשים שלא נהגו באחריות, נתייצב ביום שישי בפני שוקת שבורה חלילה, ומשפחות רבות לא תוכלנה לקנות אוכל לשבת".

דייטש הוסיף עוד: "דאגתי לחבר את ארגוני ההצלה החרדיים לחמ"ל העירוני, כדי שהם יהיו מרושתים יחד עם כל המתנדבים שרוצים לעזור ולסייע, ואנחנו כעיריה נוכל ליהנות משירותיהם של הארגונים החרדיים: זק"א, איחוד הצלה, יד שרה ועזר מציון. הארגונים הללו רותמים את כל צי הרכבים שלהם לעזרה.

"בנוסף אנו פונים לכל אדם שיבדוק מי צריך עזרה בסביבה שלו. כל אחד צריך לבדוק אם יש שכן קשיש או משפחה שאין לה אמצעי חימום, מישהו שאין לו חשמל וכדו'. 'איש את רעהו יעזורו', נאמר על הזמנים האלו. רק בכוחות משותפים של התושבים אנחנו כעיריה נוכל לפעול ולדאוג לתפעול התקין של העיר".