אביתר בנאי על הבמה בערב ההשקה
אביתר בנאי על הבמה בערב ההשקהצילום: אורות שאול

למעלה מ-450 איש הגיעו השבוע להשקת ספרו החדש של ד"ר יוני גרוסמן "אברהם - סיפורו של מסע" שהתקיימה בישיבת ההסדר אמי"ת אורות שאול בכפר בתיה. את הערב ליווה הזמר אביתר בנאי- המקורב לרבני ישיבת ההסדר שהנטיה המוזיקלית בה חזקה.

השקת הספר התקיימה כחלק מפעילות בית המדרש הקהילתי שפועל בישיבה מדי שבוע.

הרב יוני גרוסמן, מחבר הספר המלמד בישיבה, דיבר על מסעו ה'בחירי' של אברהם אבינו שנבע מתוך בחירה ואמונה. עוד סיפר הרב יוני , שהוצאת הספר הינה בגדר הגשמת חלום עבורו וסיפר כי זהו הכרך הראשון מתוך סדרת פירושים חדשה לתורה העתידה לראות אור.

"כמו גיבור ספר בראשית, וגיבור ספרי- אברהם אבינו, אף אני חש כמי שעבר מסע- במהלך כתיבת הספר. זה יום מרגש עבורי" הוסיף.

לאחר מכן קיימו אביתר בנאי והרב איתמר אלדר מופע משותף שכלל שיח ושירה סביב מסעות. אביתר שר כמה משיריו מהחיים שלפני החזרה בתשובה ומספר שירים מהתקופה שאחרי התשובה ותיאר את המסע שעבר בכל אחת מתחנות חייו. ביניהם- 'יש לי סיכוי להינצל' – שיר מימיו לפני התשובה, 'אל תפחד מהפחד'- כשיר שליווה אותו בזמן התהליך ולבסוף את שירו מהדיסק האחרון 'יפה כלבנה'.

"כמו אברהם, גם אני הולך במסע כבר הרבה שנים. את חלק משירי כתבתי לפני שידעתי שאני אדם מאמין, והאמונה כנראה הייתה רק באצבעות, היום אני עובד על זה שהיא תתפשט לשאר האיברים" אמר בנאי על הבמה.

הרב יובל שרלו העומד בראש הישיבה יחד עם הרב תמיר גרנות, בירך את גרוסמן ודיבר על מיקומה הייחודי של הישיבה הנמצאת בכפר בתיה, בתפר שבין רעננה להרצליה וזאת בכדי להגשים את חזון הישיבה, להוות בית מדרש ומרכז תרבותי תורני המחובר ומשפיע על מרכז ההוויה הישראלית. עוד הוסיף והודה לרשת אמי"ת המאפשרת לחלום בגדול ולאפשר לבית המדרש לתורה וחיים לקרום עור וגידים.

ד"ר אמנון אלדר, ראש רשת אמי"ת, ציין לשבח את הרשת כשותפה בבניית מגדלור תורני הן לרשת והן לחברה הישראלית של תורה רחבה נוגעת ומחוברת לחיים. "ביהמ"ד הקהילתי לתורה ולחיים בישיבת ההסדר הוא המקום שמאפשר לפירוש כזה לצאת לציבור הרחב שהיה שותף בלימוד לקראת הוצאת הספר". סיכם.