סערה גם בספארי
סערה גם בספאריצילום: ערן חבני

הספארי ברמת גן נסגר הבוקר (רביעי) למבקרים, לאחר שגשמים עזים החלו לרדת באזור.

בשטח הפתוח המשיכו המטפלים להניח את ערימות החציר מתחת לסככות כדי לאפשר לבעלי החיים לאכול שם ולא להירטב. בספארי מציינים כי החציר אינו מספק רק מזון אלא גם חימום לבעלי החיים.

בעלי החיים התקבצו תחת הסככות וגם רבים מההיפופוטמים יצאו מהאגם לכיוון הסככות כדי להסתתר שם. כמו כן אגם הספארי התמלא לגמרי ואף עלה על גדותיו ובנוסף חלקי שטח נרחבים שמשמשים בימים כתיקונם, אזורי אדמה וצמחיה, הפכו תוך שעות לאגמי מים.

באזורים נרחבים בהם בעלי החיים צעדו, שטים כעת עשרות ברווזים מרוצים שלשמחתם רוב השטח הפך לאגם. עוד נמסר כי האריות נשארו בבית הלילה המחוממים.

בגן החיות עצמו נותרו דלתות בתי הלילה פתוחות אצל חלק מבעלי החיים כדי לאפשר להם לבחור אם להישאר בבתים המחוממים או לצאת לחצרות, אך עם התחזקות הגשמים בעלי החיים נכנסו לבתים והדלתות נסגרו.

בספארי מציינם כי בכל בתי הלילה מותקנות מערכות חימום משוכללות הכוללות בעיקר מערכת חימום תת רצפתי בחדרי השינה של בעלי החיים כדי למנוע סכנת דליקה. במסדרונות הבתים ישנם גם תנורים רגילים אליהם אין לבעלי החיים גישה.

לג'ירפות הותקנו מפזרי חום גדולים.

במהלך הימים הקרים, המטפלים המצוננים והחולים נמנעים מלהיכנס לבתי הלילה של קופי האדם בכדי לא להדביקם במחלות. "אנו מוסיפים לבתי הלילה, שמיכות, שקי יוטה ובדים כדי שבעלי החיים יוכלו להתכרבל בהם וגם מפנקים את הקופים בתה מתוק וחמים", נמסר.