לא להשאיר לו יכולת צבאית. הנייה
לא להשאיר לו יכולת צבאית. הנייהפלאש 90

8 חודשי מאסר על תנאי וקנס כספי בסך 20 אלף ש"ח נגזרו על צבאח הנייה ולילה אבו רקייק, אשר הורשעו ביציאה לעזה ללא היתר.

השתיים הן ילידות רצועת עזה ואחיותיו של ראש ממשלת חמאס בעזה, איסמעיל הנייה, אשר הפכו לאזרחיות ישראליות לאחר שנישאו לבני זוגן, ערבים אזרחי ישראל.

בשנת 2005 ביקרו השתיים בעזה בהיתר, אולם כאשר ביקשו לבקר פעם נוספת בעזה בשנת 2007 הדבר לא הותר להן והביקור לא יצא לפועל.

ב=30 בדצמבר 2012, כחודש לאחר מבצע "עמוד ענן", יצאו האחיות באמצעות דרכוניהן הישראלים מישראל, דרך מעבר טאבה, למעבר רפיח שבמצרים ומשם עברו לתחומי רצועת עזה, אל בית הוריהן, מבלי שנשאלו דבר במעבר בשל קשריהן המשפחתיים להנייה.

האחיות שהו ברצועת עזה עד ה-17 בפברואר 2013, ובמהלך הביקור נפגשו עם בני משפחתן וגם עם האח, איסמעיל הנייה. לאחר מכן  שבו לישראל דרך מעבר טאבה.

הפרקליטות ביקשה להטיל על השתיים עונשי מאסר בפועל של חודשיים עד שישה שירותו בעבודות שירות. עורכי דינן ביקשו להסתפק במאסר על תנאי וקנס.

השופט, ד"ר יובל ליבדרו, קיבל את עמדת הסנגורים, וציין כי "נקודת המוצא לדיון כולו הוא כי הנאשמות יצאו את הארץ לצורך ביקור משפחתי בלבד. כך עולה מעובדות כתב האישום וכך עולה מטיעוני הצדדים. לא נטען, ופשיטא שלא הוכח, שהנאשמות ניצלו את ביקורן לכל תכלית אחרת, פרט לביקור משפחתן".

השופט אף ציין, כי "חרף האיסור הכללי המעוגן עלי חוק לצאת את המדינה לאחת המדינות המנויות בעבירה, הכירה המדינה באפשרות של יציאה לאחת מאותן מדינות, בנסיבות של ביקור משפחתי".