הרב בן דהן בהרצליה

קבוצת נשים "גאות" התפרצה הערב (חמישי) לנאומו של סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן, בכנס פעילים של ''הבית היהודי'' שנערך ברמת גן.

הן מחו על דברים שהשמיעו אנשי ''הבית היהודי'' נגד חקיקת חוק שיאפשר נישואין חד-מיניים בישראל. הן הניפו דגלים צבעוניים וקטעו את נאומו של סגן השר.

בתגובה, הקהל הגדול שנכח באולם דרש מהן לצאת. בתום דבריו של הרב בן דהן הוא התייחס למחאתן ואמר כי "למרות הכל ולא משנה כמה תצעקו, אנחנו אוהבים אתכם".

בתוך כך, השר נפתלי בנט תקף הערב בחריפות את חברי הכנסת יאיר לפיד, יצחק הרצוג וציפי לבני, בעקבות הביקורת שהשמיעו נגד מפלגת הבית היהודי. בנט הדגיש בתחילת דבריו כי הוא דתי חובש כיפה וכי היהדות לא מכירה בנישואים חד מיניים כמו שאינה מכירה באכילת בשר וחלב יחד אך יחד עם זאת הדגיש כי החד מיניים הם בני אדם בעלי זכויות לכל דבר אך לא בחקיקה המנוגדת ליהדות ולהלכה.

בנט העביר מסר לתוקפים משמאל, לפיד לבני והרצוג, ש"עושים סיבוב" על הפרשה ומנסים לתקוף את ''הבית היהודי'', "אם זכויות החד מיניים חשובות לכם- תודיעו עכשיו שלא תיכנסו לממשלה שלא תחוקק חוק שיאפשר נישואי זוגות חד מיניים כחודש מיום כינון הממשלה'', אמר בנט.

''באותה הזדמנות תסבירו גם מדוע לא הצבעתם בעד החוק עבור זוגות חד מיניים שעלה רק לאחרונה. אבל זה לא יקרה- מפני שאתם מעוניינים לכונן ממשלה עם החרדים ותהיו נכונים לוותר על כל עמדותיכם בשביל כיסא", הוסיף יו"ר ''הבית היהודי''.