רצים במרתון ירושלים
רצים במרתון ירושליםצילום: פלאש 90

דואג לדור העתיד. זוהר זימרו, אלוף ישראל בריצת מרתון פורש מענף האתלטיקה ומתפנה לתפקיד הבא שלו: מאמן ומקדם ספורטאים צעירים, כך הודיע מיד בסיום מירוץ מרתון טבריה ה-38 שהתקיים היום בעיר הצפונית.

זימרו, שהוזנק יחד עם עוד כ-2,200 רצים במירוץ שהוקדש לזכרם של שני חללי צה"ל במבצע צוק איתן, נירן כהן ואורון שאול ז"ל בני העיר, סיים את המירוץ במקום השישי מבין הרצים השונים אך ראשון מבין אלו הישראלים ולמעשה פרש מהקריירה הספורטיבית כאלוף ישראל.

זימרו היה נרגש מאוד בסיום המרתון כשסיפר שעל אף הקושי הבריאותי שלו לא וויתר לרגע לעצמו, ובחר לסיים את הקריירה המקצוענית שלו כאלוף ישראל. על תכניותיו לעתיד אמר זימרו: "אנחנו צריכים לטפח את דור העתיד שלנו על מנת להצליח. אם לא נעשה זאת, לא נגיע לשום מקום".

לדבריו, בישראל לא מבינים שבשביל לראות תוצאות והישגים "חייבים להשקיע באתלטים". זימרו התייחס לכך כשסיפר כי לשם הוא מכוון את דרכו "אני מקווה לטפח אתלטים ולהביא אותם למשחקים האולימפיים בריו שבברזיל".

זימרו כאמור סיים את המירוץ המפרך במקום השישי כשהעמיד את השעון על 2:18:07, ובמקום הראשון היה זה היליו מקונן לגסה האתיופי בזמן של 2:12:30. 

המירוץ התקיים בקור מקפיא של 2 מעלות, אך גם זה לא מנע ממשתתפים רבים לקחת חלק במרתון המסורתי.