מזהיר. סטיבן הרפר
מזהיר. סטיבן הרפרפלאש 90

ראש ממשלת קנדה, סטיבן הרפר, רואה בפיגוע במגזין הצרפתי "שרלי הבדו" השבוע ביטוי למתקפה רחבת היקף של מה שכינה "התנועה הג'יהאדיסטית העולמית", ובכלל זה המדינה האסלאמית, נגד המדינות הדמוקרטיות והערכים שהן מייצגות.

בשיחה עם כתבים בוונקובר אמר הרפר כי למעשה מדובר במלחמת עולם בדפוסים חדשים "הם הכריזו מלחמה, וכבר הוציאו אותה לפועל בקנה מידה נרחב במספר מדינות גדול איתן באו במגע, והם הכריזו מלחמה על כל מדינה, כמו קנדה, שלה ערכים כמו חירות, פתיחות וסובלנות. איננו חפצים בכך והיינו רוצים לראות את זה נעלם, אך זה לא ייעלם".

“הם הכריזו מלחמה על כל מי שאינו חושב ופועל בדיוק כפי שהם רוצים שהם יחשבו ויפעלו", אמר הרפר. "האיומים אמיתיים, אם יש אדם שהטיל ספק בכך. אני סבור, כי הספקות תמו ב-22 באוקטובר (הפיגוע בבניין הפרלמנט באוטווה), וזה לא היה האירוע הראשון, או הביטוי המוחשי הראשון לאיום הזה בקנדה".

הוא הזכיר בהקשר זה את התארגנות הטרור שנחשפה בטורונטו ביוני 2006, וסיכול פיגועים ב-2013 ברכבת VIA בדרכה לארה"ב ובבניין הפרלמנט בבריטיש קולומביה.

עוד ציין הרפר, כי עם פתיחת מושב החורף של הפרלמנט תובא הצעת החוק חדשה שתעניק סמכויות נוספות לגורמי הביטחון לפעול נגד הטרור, ובין היתר בתחום המעצרים וזיהוי של איומים פוטנציאליים.