שי ניצן
שי ניצןפלאש 90

בפורום המשפטי למען ארץ ישראל מבקשים לבדוק את מינויו של עו"ד עמית איסמן לתפקיד משנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים במשרד המשפטים, מינוי שבוצע בימים האחרונים.

עו"ד תומר ישראל מהפורום המשפטי פנה לשופטת (בדימוס) הילה גרסטל, העומד בראש גוף הביקורת על התביעה, בדרישה לבחון את תקינותו של הליך המינוי.

בפורום טוענים, כי מינויו של עו"ד איסמן בוצע ללא מכרז כנדרש וכנהוג במסגרת שירות המדינה וזאת לאחר שבמשך שנתיים התפקיד לא אויש ולא פורסם מכרז כדי לאייש אותו.

יצוין כי מי ששימש בעבר בתפקיד היה פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, אשר לטענת הפורום פעל למנות את עו"ד איסמן, כאמור, ללא מכרז.

עו"ד ישראל כתב לנציבה כי "מינוי אדם למשרה בכירה בשירות המדינה בניגוד לנהלים ולמקובל מהווה פגיעה חמורה באמון הציבור במערכת המשפט. גם אם מינויו של עו"ד איסמן עומד בכללי התקשי"ר, (שכן יהיה מי שיטען כי מדובר במינוי בפועל) מתקבלת תחושה בציבור שבכירי המערכת מרשים לעצמם מה שלא היו מרשים לאחרים".

עו"ד ישראל הוסיף כי לאחרונה הוציא היועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה ויינשטיין הנחיה העוסקת במינויים בתקופת בחירות. וכי הליך המינוי בוודאי נוגד את רוח ההנחיה שקובעת, כי "למינויים בתקופת הבחירות נודעת רגישות מיוחדת".

מנכ"ל הפורום, נחי אייל הוסיף "אין לנו דבר כנגד עו"ד איסמן ואין לנו מידע על מידת התאמתו לתפקיד. יש לנו קושי עם הדרך שבה הוא מונה ועם העובדה כי במשרד המשפטים מדלגים על ההליכים הנדרשים. המינויים במשרד המשפטים בכלל ובפרקליטות המדינה בפרט צריכים להיות נקיים ושקופים ללא רבב. לצערי נראה כי במקרה הזה בחרו לפעול שלא על פי הנדרש ועל כן בקשתנו מהנציבה לבדיקה ולבירור הענין".