הרבנית יהודית שילת
הרבנית יהודית שילתצילום: פייסבוק

רבנים בכירים מפורום תקנה למניעת הטרדות מיניות מבעלי סמכות בציבור הדתי-לאומי, הוציאו היום (א') הודעת תמיכה על פעילותה של יהודית שילת בפורום.

לדברי גורמים במטה של יהודית שילת, יש המנסים למנוע את בחירתה בפריימריז של הבית היהודי על רקע פעילותה בפורום. בתגובה לכך, רבנים בציונות הדתית חתמו על הודעת תמיכה בפעילותה.

במטה מדגישים כי התמיכה אינה פוליטית, והרבנים לא הביעו דעתם לגבי הפריימריז עצמם, אלא רק באו לבטל את דברי הלעז שמוציאים גורמים אינטרסנטים. על ההודעה חתומים הרב יעקב אריאל, הרב יהושע שפירא, הרב אליקים לבנון, הרב יובל שרלו ופרופ' ידידה שטרן.

בנוסח ההודעה נכתב: "מבלי לנקוט עמדה באשר למועמדי הבית היהודי ורק בכדי להסיר לזות שפתיים אנו מודיעם בזאת, כי כל שעשתה הגב' יהודית שילת בפורום תקנה על פי דעתנו עשתה. כל החלטה שהתקבלה בפורום נתקבלה תוך שיקול דעת מעמיק, ועל דעתם של כל הרבנים והגורמים המקצועיים החברים בפורום''.

כמו כן, היום הודיע הרב איתן איזמן על תמיכה בפוליטית בשילת, "הגברת יהודית שילת ראויה להיבחר כנציגת ציבור בבית היהודית בגלל אישיותה ובגלל פעלה בתחום החינוך והחברה. עשייתה חייבת להמשיך בתוך המפעל הציוני".

שילת עצמה הוסיפה כי היא "שלמה עם הפעילות בפורום תקנה, היו במסגרת זו החלטות קשות מאד, אך הן היו נחוצות וחשובות אני יודעת שעשיתי את הדבר הנכון ביותר. כל החלטה שהתקבלה שם הייתה על דעת גדולי הרבנים ואנשי המקצוע. היו החלטות שגרמו לי ולחברי הפורום, בהם בכירי הרבנים בציונות הדתית, לכאב וצער גדול, אך אני יודעת שכל אפשרות אחרת הייתה פוגעת באנשים רבים.

''פורום תקנה ימשיך ויפעל מתוך אחריות ומחוייבות לעזור לאנשים שקולם לא נשמע ושמצוקתם מנוצלת לרעה. כל זאת גם לכבודה של הקהילה הציונית דתית, המבטאת בכך אחריות אישית גדולה לטיפול בבעיות שיותר נוח לא להתעסק בהן".