קרבות בסוריה
קרבות בסוריהרויטרס

הותר לפרסום כי במסגרת פעילות של שירות הביטחון הכללי בשיתוף משטרת ישראל, נעצר בחודש שעבר במעבר נהר הירדן ערבי תושב קלנסווה לאחר שחזר מסוריה.

הערבי, יוסף יעקב מחמד נצראללה, יליד 1994, הודה בחקירתו בשב״כ כי באפריל האחרון יצא לירדן ומשם המשיך לסוריה במטרה להצטרף ללחימה בשורות אחד מארגוני הג׳יהאד הפועלים באזור. נצראללה קיווה להיהרג במהלך הלחימה על רקע אמונתו הדתית כי מות "שהיד" מסוג זה יובילו לגן עדן, וכך יוכל להתאחד עם חברו המנוח שנהרג בתאונת דרכים.

נצראללה נעצר על ידי כוחות הביטחון הסורים מספר שעות לאחר שחצה את הגבול לתוך סוריה. מאז שנעצר ועד ששוחרר, עבר בסוריה חקירות רבות במהלכן נדרש למסור מידע אודות מתקנים ביטחוניים ישראלים.

כמו כן עונה קשות לאורך תקופת חקירתו על ידי חוקריו הסורים ומשכך הגיע חזרה לישראל ימים ספורים לאחר שחרורו כשהוא במצב בריאותי רעוע. נדגיש כי חקירתו בשב״כ החלה לאחר שעבר בדיקה רפואית מקיפה.

בשב"כ אומרים כי התופעה של יציאת ערבים ישראלים לסוריה הינה מסוכנת ביותר, שכן הזירה הסורית רוויה בפעילות של גורמים עויינים למדינת ישראל, בדגש על פעילי ״ג׳יהאד עולמי״.

אותם ערבים ישראלים שיוצאים לזירה זו עוברים אימונים צבאיים ונחשפים לאידיאולוגיה ג׳יהאדית קיצונית, וקיים חשש כי ינוצלו על ידי גורמי הטרור במדינה הן לטובת ביצוע פעילות צבאית נגד מדינת ישראל והן כמקור להשגת מידע על יעדים בישראל.

כמו כן, קיים חשש אמיתי שהיוצאים לסוריה יפלו בשבי כוחות הביטחון התומכים באסד, יכלאו בתנאים קשים, יעונו קשות ויואשמו בריגול מטעם ישראל. כתב אישום נגד נצראללה הוגש היום לבית משפט השלום בכפר סבא.