הר המנוחות
הר המנוחותפלאש 90

יזמית קבורה פרטית הפועלת באזור הר המנוחות, אווה צרפתי, בעלת חברת אוויסון, ביקשה לתרום 4 חלקות קבר לנרצחי פיגוע הטרור במרכול הכשר בפריז.

היוזמה באה, לאחר שבני המשפחות החליטו שלא לקבל את ההצעה לקבורה בחינם בהר הזיתים, זאת מחשש למצב הביטחוני במקום.

צרפתי פנתה למנהל החברא קדישא בפריז, אשר נענה תחילה להצעה. אולם, בהמשך התברר כי לצרפתי אין "רישיון קבורה" ועל כן בני משפחותיהם של הנרצחים פנו לחברא קדישא "ספרדים" שתהיה זו שתקבור מחר את ארבעת הנרצחים.

גורמים המעורים בנושא טענו הערב בשיחה עם ערוץ 7, כי "צרפתי ידעה שראש הממשלה, נשיא המדינה ויתר האישים הבכירים לא יוכלו להרשות לעצמם להשתתף בלוויה כאשר הקבורה לא נעשית על פי חוק. צרפתי רצתה לעשות שימוש בלוויה על מנת להכשיר את חלקות הקבורה בנוהל מזורז כפי שכבר קרה בעבר".

צרפתי מנגד לא הכחישה בשיחה עם ערוץ 7 את העובדה שהיא איננה מחזיקה ברשיון קבורה, אולם לטענתה, למרות הוראות תקנה 2 לתקנות שירותי הדת היהודיים (חברות לענייני קבורה), התשכ"ז-1966, הקובעת כי " חברה לעניני קבורה חייבת ברשיון מאת השר", היא איננה חייבת ברישיון כזה.

צרפתי הוסיפה, כי "אני לא רוצה רישיון קבורה, לא מבקשת רישיון קבורה, וגם אם יתנו לי אני לא אקח אותו, כי אם יהיה לי רישיון קבורה אני אהיה תחת פיקוח הביטוח הלאומי. התקנות הללו לא חלות עלי כי אני לא קיבלתי קרקע בהקצאה ואני לא מבקשת החזר מהביטוח הלאומי".

צרפתי טענה עוד, כי אם אכן היא היתה עוברת על החוק כבר היו מוציאים נגדה צו מניעה, וכי העובדה שלא הוצא נגדה צו כזה מעידה שהיא איננה עוברת על החוק.