הרבנית יהודית שילת
הרבנית יהודית שילתצילום: פייסבוק

רבנים ואישים בציונות הדתית הביעו בימים האחרונים תמיכה במועמדותה של יהודית שילת בפריימריס בבית היהודי.

בין התומכים נמצאים הרב שלמה בן אליהו, הרב איתן אייזמן, הרב יצחק לוי, הרב יורם צהר, פרופסור אליאב שוחטמן, ליאורה מינקה פרופ' כרמי הורוויץ ועוד.

הרב שלמה בן אליהו, רב מועצה אזורית מטה אשר כתב על שילת, "יותר משיהודית צריכה את הכנסת, הכנסת חייבת אותה".

הרב איתן איזמן, ראש רשת צביה, אמר כי "הגברת יהודית שילת ראויה להיבחר כנציגת ציבור בבית היהודי בגלל אישיותה ובגלל פעלה בתחום החינוך והחברה. עשייתה חייבת להמשיך בתוך המפעל הציוני".

הרב אלישע אבינר, ראש הכולל בישיבת מעלה אדומים, סיפר כי "אני מכיר את יהודית שנים רבות, אחת מתכונותיה הבולטות היא: עוז ואומץ מתוך תורה".

על התומכים נמנה כאמור גם הרב יצחק לוי, יו"ר המפד"ל ושר החינוך לשעבר, שאמר כי "הבית היהודי יכול להשתבח באשת מעשה כמו יהודית שילת, שכבר הוכיחה את יכולותיה בעשייה חברתית חשובה מאד. היא מיטיבה לייצג את השקפת העולם הדתית לאומית, ויכולה להביא קול חשוב ואמיץ לכנסת".

הרב יורם צהר, ראש אולפנת כפר פינס הוסיף, כי "תרומתה הייחודית בעשייתה של יהודית שילת בתחומי החינוך והחברה מבטאים את יכולותיה להביא ברכה רבה לציבור הציוני דתי ולחברה הישראלית כולה, כחברת כנסת של הבית היהודי"

הרב פרופסור כרמי הורביץ סיפר, כי "את הפעילות של יהודית שילת אני מכיר במשך שנים. אני מעריך במיוחד את עשייתה למען אנשים שהיו חלשים, אל מול מערכות ואנשים חזקים. אני תומך במועמדותה בפריימריס ומאחל לה שתמשיך בפועלה מתוך כנסת ישראל"

ליאורה מינקה, יו"ר תנועת אמונה, תומכת גם היא. בדברי התמיכה שפרסמה כתבה על שילת, כי "ערכי המשפחה ומעמד האישה הם ערכים יסודיים בתפיסת העולם שלנו, וחשוב מאד להציג אותם בלא להתנצל אל מול זרמים חדשים כאלה ואחרים. יהודית שילת הוכיחה את פעילותה תוך עמידה בעקרונות ושמירה על ערכים, ואשמח שאת הניסיון והיכולת שלה היא תביא לידי ביטוי כחברת כנסת. אנו צריכים ליזום ולהוביל אל מול אתגרי התקופה, ואני יודעת שהיא תוכל לעשות זאת".

פרופסור אליאב שוחטמן, משפטן מומחה וחוקר המשפט העברי, ציין כי "יהודית שילת היא אישה רבת פעלים ויש לה קבלות על עשייה מבורכת למען הפרט והכלל בחירתה לכנסת טובה לציונות הדתית ולחברה כולה".