בסוף דצמבר 2014 נרשמה נקודת ציון היסטורית נוספת בתולדות משטרת ישראל: ראשוני השוטרים צעדו בשערי המכללה הלאומית החדשה לשוטרים בבית שמש, עם פתיחתה הרשמית, יותר מ-20 שנה מאז החל להירקם החזון להקמתה. 

לפני שבע שנים, בשלהי 2007, פורסם המכרז להקמת מרכז הדרכה ארצי למשטרת ישראל, והפרויקט החל לרקום עור וגידים. עד הקמת המרכז פעלו תחת מערך ההדרכה של המשטרה מעל ל-20 בתי ספר, שהיו פזורים ברחבי הארץ.

היו אלה מרכזים מחוזיים, אגפיים וארציים ושתי מכללות – המרכז ללימודי משטרה בקריית אתא והמכללה לקצינים בכירים בנעורים. על מנת לאחד את מערך ההדרכה ולסנכרן את ההכשרות באופן אחיד ומקצועי הוחלט להקים את המכללה הלאומית לשוטרים, מתוך כוונה לרכז את מערך ההדרכה של משטרת ישראל תחת קורת גג אחת. 

המכללה, שבהקמתה הושקעו מאות מליוני שקלים, משתרעת על פני 230 דונם וכוללת מתקנים רבים בהם קריית אימונים, מתקני הדרכה, מטווחים וסימולטורים לירי, מתקן לבעלי חיים, אמפיתיאטרון, מתקני ספורט, אתר הנצחה ומורשת ועוד.

מדובר למעשה במרכז הכשרות ואימונים ארצי לשיטור, מהמתקדמים ביותר בקרב משטרות מודרניות בעולם כולו. המכללה הלאומית לשוטרים משרטטת את פניה של המשטרה בעשורים הבאים. 

"החזון להקמת המכללה החל בקרב קבוצת אנשים עוד בשנות ה-90", מספר סגן המפקח הכללי של משטרת ישראל, ניצב ניסים מור. "הם הבינו שצריך מתקן משטרתי שיאפשר מענה הולם להכשרה הנדרשת לשוטרי משטרת ישראל. מדובר בפרויקט ענק שדרש מאמץ והשקעת משאבים רבים והמשטרה קיבלה לידיה מתקן עם אמצעי הדרכה מהמשוכללים ביותר עם סביבת עבודה ראויה ביותר. 

"יש למשטרה, במסגרת הכניסה למכללה, הזדמנות לבחון את כל תחום ההדרכה בארגון ולשפר אותו", מוסיף הסמפכ"ל. "נעשתה עבודה רחבה מאוד כדי לשפר את ההדרכה וכלל המקצועות נלמדים במקום אחד".