שובל ורעייתו בדרך להצבעה
שובל ורעייתו בדרך להצבעהצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

רונן שובל, שהתמודד אתמול בפריימריז לרשימת ''בית היהודי'' והגיע למקום ה-16 ברשימת המפלגה, התייחס הערב (חמישי) לתוצאות ולהצלחת הפריימריז.

"האמת שאני מרוצה, הייתה לי הקלה גדולה שהפריימריז הקשים האלה הסתיימו", סיפר שובל לגלי צה''ל. "נכון שהמקום שלי גבולי, אבל קיבלתי תמיכה של למעלה מ-22,000 אלף איש וזה מרגש", הודה.

שובל הביע תקווה שהמפלגה תהיה מספיק גדולה והוא יצליח להיכנס לכנסת ה-20. "הורכבה נבחרת מרשימה מאוד, יש דתיים ויש חילונים", אמר שובל והתייחס להתמודדותו כחילוני במסגרת הבית היהודי, בה רוב החברים דתיים.

"אני לא חושב שיש היום דתיים וחילונים במובן שהיה פעם, היום אנחנו הרבה יותר ב'חמישים גוונים של אפור': אנחנו כולנו בדיאלוג עם המסורת שלנו ודיאלוג חשוב ועמוק עם התרבות שלנו. אני לא חי בנוח עם הקטגוריות הקשות האלה", הסביר.

"יש המון באזז ציוני, והבאזז הזה מחפש את האמונה בצדקת הדרך ומוצא אותו בבית היהודי", הדגיש שובל.

הוא התייחס ליום שאחרי הבחירות. "אני סבור שמאוד חשוב שמשרד המשפטים יהיה בידיים שלנו, כדי שנתווה דרך מאוד חשובה באיזון בין הרשות לשופטת לרשות המחוקקת והמבצעת", טען. "כל התפקוד של היועצים המשפטיים הוא בעייתי מאוד היום".

שובל נשאל בראיון על האפשרות שיו"ר הבית יהודי, נפתלי בנט יכהן כשר הביטחון ואמר "אני חושב שזה יכול להיות רעיון מצוין, צריך לשאול את נפתלי מה הוא רוצה".

נזכיר כי אמש הוביל שובל את אשתו לחדר הלידה ובת נולדה לו במזל טוב.