זירת הפיגוע בבריסל. מאז היהודים מתנהלים אחרת
זירת הפיגוע בבריסל. מאז היהודים מתנהלים אחרתרויטרס

בבתי הספר היהודיים בבריסל ובאנטוורפן לא יתקיימו היום (שישי) לימודים, בעקבות העלאת הכוננות לאחר סיכול תא הטרור במזרח המדינה.

אתר החדשות הבלגי "יודס אקטואל" דיווח כי המוסד שיגר התראה לכל השגרירויות הישראליות במדינות שבהן ישנה אוכלוסייה יהודית גדולה.

כוחות הביטחון הבלגיים פשטו אתמול (ה') על כתריסר בתים של אזרחים ששבו מסוריה לאחר שלחמו שם בשורות ארגוני הטרור האסלאמיים.

בעיירה ורוייה שבמזרח בלגיה נהרגו שני בני אדם בחילופי אש עם שוטרים, ואחר נפצע ונעצר. הרשויות אומרות כי החוליה תכננה פיגועים בתחנות משטרה ברחבי בלגיה בעתיד הקרוב ביותר.

מקור בכיר מסר לרשת CNN כי תא הטרור קיבל ככל הנראה הוראות מארגון "המדינה האסלאמית". לדבריו, חברי ההתארגנות נועדו בסוריה עם אנשי הארגון ותכננו לעשות פעולות גמול על התקיפות האוויריות של הקואליציה הבין-לאומית בעיראק ובסוריה.

במקביל מנהלות מספר מדינות באירופה מצוד נרחב אחר משתפי פעולה אפשריים של שלושת המחבלים שרצחו 17 בני אדם בשבוע שעבר בצרפת. הרשויות בבלגיה מסרו כי נבדק חשד כי האדם שנעצר בעיר שרלרואה הוא שסיפק את הנשק לאמדי קוליבאלי, שביצע את הטבח במרכול היהודי בפריז.

הרשויות בספרד הודיעו כי המחבל קוליבאלי הסיע את אשתו בסוף חודש דצמבר האחרון מצרפת למדריד ושהה שם עמה עד שעזבה כעבור יומיים לאיסטנבול. כעת מנסים בספרד להבין מה עשה קוליבאלי בימים שבילה במדריד.