אבי לן, מפעיל דף הפייסבוק "סטטוסים מצייצים", פועל במרץ להחזיר את הדף הפופולרי שהוסר לאחר שדווח כי הוא מוכר תוכן שיווקי בניגוד לכללי הרשת החברתית.

"שימו לב, בעקבות הורדת 'סטטוסים מצייצים', קמו מספר דפי פייסבוק מתחזים ל'סטטוסים מצייצים'. אלה אינם דפים שלנו, והם משתמשים בלוגו שלנו. מדובר ברמאים גנבי לייקים", כתב לן בסוף השבוע.

"'סטטוסים מצייצים' יש רק אחד - ואנחנו עושים הכל כדי שהוא יחזור לאוויר בהקדם", הבהיר לן והוסיף ''תודה לכולם על התמיכה''.

נזכיר כי הסאגה סביב "סטטוסים מצייצים" החלה בשבוע שעבר. בעיתון ''גלובס'' דווח כי עמוד הפייסבוק שהפך בשנים האחרונות לאחד מהעמודים הישראלים הנפוצים והפופולריים ברשת החברתית, מפרסם בין כל הבדיחות, התלונות הצרכניות והפוסטים המרגשים גם תוכן פרסומי, שחברות שילמו כסף עבור קידומו. 

הנהלת הרשת החברתית "פייסבוק" הסירה ביום שישי את העמוד, שמעל 718 אלף גולשים סימנו לו ''לייק'', ומגיע לשיעורי חשיפה גבוהים בהרבה.

מפעיל הדף, לן, פרסם פוסט חריף ודחה את הטענות שהופנו נגדו.

"שלום חברים. שמי אבי לן. מי שמכיר אותי יודע: אני מפעיל את העמוד. יצרתי אותו אחרי שנים ארוכות של עבודה עיתונאית ב'ידיעות אחרונות', שם הייתי עורך בכיר. רציתי לעשות משהו חדש ומאתגר: להשתמש ביכולות של פייסבוק כדי לבדוק, מה סדר היום האמיתי של גולשים בישראל: על מה אנחנו מדברים, מה כואב לנו, מה דחוף לנו לשנות, מה מצחיק אותנו.

"לא מה שמו"לים בעיתונות חושבים שצריך לעניין אותנו, לא מה שהם רוצים שיקרה – אלא מה שאנחנו. פעם היינו כולנו צרכנים צייתנים של גופי תקשורת גדולים. חשבתי שהזמנים השתנו ואפשר לעשות משהו חדש. בלי צנזורה, בלי הון-שלטון-עיתון, בלי סבך של אינטרסים של המו"ל''.

לן סיפר כי "סטטוסים מצייצים" מגיע לשלושה מיליון גולשים, יותר מקוראי "ידיעות אחרונות" ו"הארץ" גם יחד. "יותר מן המאזינים לרוב תוכניות הרדיו, יותר מקהל הצופים של רוב שידורי הטלוויזיה. אתם אולי לא מודעים לזה, אבל בזכותכם צמח כאן כלי תקשורת חדש, רב עוצמה – וייחודי. אין דבר כזה בנוף הישראלי ולמיטב ידיעתי גם לא ניתן למצוא דבר דומה בעולם כולו''.

לדבריו, הוכרזה מלחמה עליו ועל הדף. ''כי ככה זה בתקשורת: כולם נלחמים בכולם על אותו שוק קטן. במסגרת המלחמה, מנסים להשחיר את שמי הטוב כמי שמוכן למכור לכם חתולים בשק.

"הם רק שכחו לספר לכם משהו", הדגיש לן, ''כל אחד מהם ניזון מכמויות ענק של פרסומות וחומר שיווקי המסתתר בין תכניו ללא ידיעת הגולשים. לפי הערכות, שליש מן התכנים.

"אז מי עוד רוצה להשתיק את סטטוסים מצייצים? למי יש אינטרס לערער את אמינות הפוסטים והקולות שהושמעו כאן נגד שירות לקוי, מוצר פגום, התנהלות מזלזלת? מי מיהר לטעון, בשקר, שקמפיינים חברתיים שנעשו כאן – נעשו בתשלום?
אף אחד מאיתנו כאן לא טיפש. והפאניקה המתוזמנת היטב שהפגינו, מסגירה אותם. הם מפחדים''.