אוהדי חיפה. יסיימו את העונה בלי תארים?
אוהדי חיפה. יסיימו את העונה בלי תארים?צילום: פלאש 90

אחרי שעברו בהצלחה את המשוכה הראשונה בדמות רמת השרון החלשה בגביע המדינה שבכדורגל, קיבלה הבוקר (ראשון) קבוצת הכדורגל של מכבי חיפה יריבה נוחה הרבה פחות ומאיימת הרבה יותר - עירוני קריית שמונה, מוליכת ליגת העל שבכדורגל.

בסיומה של ההגרלה שהתקיימה הבוקר התבשרו ראשי המועדון החיפאי על היריבה אותה הגרילו, וקיבלו את הבשורה בתחושות קשות. העונה המועדון הירוק כבר איבד מזמן את המחץ והפייבוריטיות שאפיין אותו במהלך השנים האחרונות, כשהיכולת החלשה על המגרש היא שהביאה לכך. 

כשצמרת ליגת העל נראית רחוקה מהישג ידם, גביע המדינה בכדורגל הוא התואר האחרון שנשאר לירוקים להילחם עליו, וזה עוד לפני שהגענו אל מחצית השנה בכדורגל הישראלי. כשהיריבה ממול היא עירוני קריית שמונה, מוליכת ליגת העל שבכדורגל ומחזיקת הגביע מהעונה האחרונה - המשימה בלתי אפשרית עבור הירוקים מהכרמל, אבל לגביע חוקים משלו. לא?!

קבוצה שסיכוייה להמשיך במפעל גביע המדינה נמוך עוד יותר מזו של חיפה היא הפועל אשקלון של יובל נעים. כזכור, אשקלון העפילה לשלב שמינית הגמר אחרי שהדיחה באופן מפתיע את בית"ר ירושלים בתום דו קרב פנדלים ובסיומו של משחק דרמטי ומרתק. ההגרלה הבוקר זימנה עבור הקבוצה מליגה א' דרום מפגש מול האלופה בשנתיים האחרונות והקבוצה בכושר המשחק הטוב ביותר בליגת העל הישראלית, מכבי תל אביב. מאמן הצהובים לא יעלה בהרכב שני אחרי שאשקלון כבר הדיחה קבוצה בכירה אחת.

משחקי שמינית הגמר יתקיימו בעוד כשבוע וחצי, ב-27 ו-28 לינואר.  

יתר משחקי שמינית הגמר: הפועל ת"א - הפועל כפ"ס, הפועל רעננה - הפועל ב"ש, מכבי פ"ת - הפועל פ"ת, מכבי יבנה - מ.ס. שיכון המזרח, הפועל עפולה - סקציה מעלות תרשיחא ומכבי אחי נצרת - מ.ס. אשדוד.