ישיבה, אילוסטרציה
ישיבה, אילוסטרציהצילום: פלאש 90

חשבתם שאברכי כולל בבני ברק נאלצים להגיע לבניין העירייה להסדיר הנחות בארנונה? תחשבו שוב.

לטענת העירייה, אברכים רבים הזכאים לקבל הנחה נאלצים להמתין בתורות ארוכים ומייגעים במחלקות "ולבזבז זמן יקר של לימוד התורה כדי להסדיר את ההנחה", כלשון נציגיה.

לשם כך, על פי פרסום הבוקר (שלישי) ב'יתד נאמן', "ביוזמת מ"מ ראש העירייה הרב אברהם רובינשטיין וסגן ראש העירייה הרב מנחם שפירא יגיעו צוותי לשכותיהם במהלך השבועות הקרובים יחד עם הרב ראובן קורלנסקי לעשרות כוללים ברחבי העיר כדי  להקל על האברכים ולסייע בעדם בהסדרת נושא הארנונה ומסירת טפסי הרישום לקבלת ההנחות''.

על פי ההודעה, "במהלך השבוע הקרוב יגיעו תחילה לכולל פוניבז' ולכולל נחלת משה, כאשר במהלך השבועות הקרובים יגיעו צוותי הלשכות גם לעשרות כוללים מרכזיים נוספים בעיר, על כך תימסר הודעות מיוחדות בהיכלי הכוללים''.

וישנן הנחיות מפורטות להתארגנות מראש. "לשם קבלת ההנחה בארנונה, על האברכים להביא צילום ת"ז - כולל הספח עם כל ילדי המשפחה שמתחת לגיל 18, אישור לימודים מקורי מהכולל, אישור מעמד מביטוח לאומי מקורי לראש המשפחה, אם האישה עובדת יש להביא שלושה תלושי משכורת מקוריים דווקא מחודשים 10.11.12 משנת 2014 חתומים ע"י רואה חשבון.

מ"מ ראש העירייה אברהם רובינשטיין ציין כי "זו זכות גדולה עבורנו להקל על האברכים שלא יצטרכו להגיע לעירייה ולהמתין זמן רב כדי להסדיר את נושא הארנונה דבר שמונע ביטול תורה דרבים".

סגן ראש העירייה הרב מנחם שפירא אומר "אין ספק שהיוזמה הברוכה חוסכת שעות רבות של המתנה במסדרונות העירייה, אנו שליחים של האברכים וזה המינימום שמוטל עלינו לעשות כדי לדאוג לשקידת התורה שלהם".

הרב ראובן קורלנסקי המלווה את היוזמה אומר "אברכים רבים מביעים סיפוק רב ומשבחים את היוזמה ומודים על ההקלה המיוחדת בעקבות היוזמה הברוכה לתועלת האברכים בעיר התורה בני ברק".