כיפה סידור גיור
כיפה סידור גיורThinkstock

ועדת ההיגוי בנושא הגיור, שהוקמה על פי הצעת המחליטים של הממשלה, הגיעה להסכמה עם הועדה המקצועית שהקימה הרבנות הראשית בנושא.

נזכיר כי בועדת ההיגוי חברים הרב חיים דרוקמן, הרב נחום רבינוביץ והרב צפניה דרורי. בועדה שהקימה הרבנות הראשית חברים הרב ציון בוארון, הרב מיכה הלוי, הרב אליקים לבנון והרב שלמה אבינר.

לאחר שחלק מהרבנים, בהם הרבנים הראשיים לישראל, הביעו בעבר התנגדות חריפה להצעת המחליטים בנושא הגיור, נראה כי כעת יש הסכמה רחבה בין הרבנים לנוסח המוצע, לאחר שההערות של הועדה מטעם הרבנות התקבלו על דעתם של חברי ועדת ההיגוי.

ההסכמות הועברו לניסוח סופי של היועץ המשפטי של מערך הגיור ובהמשך הן תועברנה לאישור משרד המשפטים והועדה שהוקמה על ידי הרבנות הראשית.

נזכיר כי לפני כחצי שנה שיגר הרב הראשי לישראלהרב יצחק יוסף, מכתב לראש הממשלה נתניהו, ובו הדגיש כי כל שינוי בנושא הגיור חייב להיות בתיאום עם הרבנות הראשית, "למותר לציין את ההשלכות החמורות שיש לחקיקה מסוג זה ללא הסכמת הרבנות הראשית, העברת הצעת החוק האמורה תגרום לכך שבמדינת ישראל יווצר מצב של יהודים סוג ב' והפיכת הליך הגיור להליך שלא יהיה מקובל על ציבורים רבים, כתוצאה מכך, אנו כיהודים המצווים במצות 'ואהבת את הגר' עלולים להיכשל חלילה בעוון של 'הונאת הגר' כאשר בבואו להינשא ייתקל במכשולים של אי הכרה ביהדותו".