אוהדי בית"ר. עונש לא מידתי
אוהדי בית"ר. עונש לא מידתיצילום: פלאש 90

"עד מתי יישבו בבתי הדין של ההתאחדות לכדורגל דיינים שסוגדים ופוחדים מבעלי ההון? עד מתי חכמי חלם, שלא היו במשחק כדורגל בחיים, יהרסו את הענף הזה בהחלטות שהמילה בושה קטנה להם?!", כך הגיבו בעמותת האוהדים של מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים, בעקבות החלטת בית הדין של ההתאחדות לכדורגל היום (רביעי).

בית הדין של ההתאחדות לכדורגל פסק היום עונש על הקבוצה הירושלמית בעקבות התפרעות אוהדיה במשחק מול הפועל ת"א, בדמות קנס על סך 25,000 שקלים וכן סגירת היציע המזרחי במשחק הבית הבא של הירושלמים, מול המוליכה קריית שמונה. 

בעמותת האוהדים, כמו גם במועדון עצמו נדהמו למשמע פסיקת בית הדין, שכן רק לפני כשבוע פסק בית הדין של ההתאחדות לכדורגל עונש קל הרבה יותר על התנהגות אלימה לא פחות של אוהדי מכבי חיפה. 

במהלך משחקה של הקבוצה הירוקה מחיפה נגד האלופה מכבי תל אביב, התפרעו אוהדי הירוקים בצורה חריפה כשזרקו מטבעות שפגעו באחד השופטים, מצתים ועשרות מוטות של דגלים לעבר המגרש ולכיוונו של ערן זהבי. אם לא מספיקה התנהגות אלימה זו, בנוסף לכל שוב פרץ אוהד אל כר הדשא כשהפעם היה זה אוהד של חיפה.

בתחילה פסק בית הדין של ההתאחדות לכדורגל על סגירת היציע הצפוני שלה באצטדיון סמי עופר שבחיפה ל-3 משחקים וכן קנס על סך 30,000 שקלים, אך לאחר ימים ספורים הודיע הדיין שמעוני כי נעשתה טעות סופרים, וכוונתו הייתה לסגור לשלושה משחקים רק את המפלס התחתון של היציע הצפוני. פסיקה מעוררת מחלוקת לכשעצמה, בטח כשלחובת המועדון החיפאי עומד עונש של שני משחקי רדיוס על תנאי.

כאמור, בעמותת האוהדים של בית"ר קיבלו את הפסיקה לחובת המועדון הירושלמי בזעם רב, כשלדבריהם היחס הלא מידתי שקיים בין שני העונשים, מוציא את בית הדין של ההתאחדות לכדורגל באור בעייתי.

בהודעה שפרסמו כתבו: "השחיטות והביזיון הן כנראה לא מילים גסות, כל עוד זה קשור לבית הדין של ההתאחדות לכדורגל". לטענתם, בהתפרעות האוהדים שבמשחק האחרון בין הקבוצה הירושלמית להפועל ת"א בסך הכל הודלקו שני רימוני עשן ביציע האוהדים הירושלמים, "במשחק מול הפועל ת"א לא נרשמה הפרעה למשחק, לא זריקת מוטות ולא זריקת מטבעות על שופטים. בטח שלא נעשתה פריצה אל כר הדשא. איפה המידתיות?? ביזיון".