שרף. חוזר לאמן
שרף. חוזר לאמןצילום: פלאש 90

רגע לפני שהיא פוגשת את יריבתה לתחתית ליגת העל, עירוני נהריה, הודיעה היום (רביעי) מכבי אשדוד על פיטוריו של מאמנה ליאור ליובין.

אשדוד תחת אימונו של ליובין השיגה ב-16 המחזורים שהתקיימו עד כה בליגת ווינר סל, שלושה ניצחונות בלבד, מה שלמעשה הביא אותה לכדי מועמדת וודאית לירידה אל ליגת המשנה בסיום העונה.

אמנם את רוב משחקיה הפסידה אשדוד בהפרש קטן, אך השורה הסופית היא שעם סיום 16 מחזורים היא נמצאת במקום האחרון בטבלת ליגת העל כשההפרש בינה לבין הבאה, גלבוע גליל, עומד על 2 נקודות.

עבור ליובין זו אינה הפעם הראשונה בה הוא מפוטר מאימון קבוצה בליגת ווינר סל. בעונה שעברה פוטר ליובין מהפועל חולון גם כן באמצע העונה, וככל הנראה שחקן העבר יתרכז כעת בדברים שאינם קשורים לאימון כדורסל.

פיטוריו של ליובין אינם התקבלו בהפתעה, כבר זמן רב שבקבוצה הדרומית חשבו על חילופיו של המאמן שאינו הצליח להוציא את הקבוצה מרצף ההפסדים, אך חיכו שם ללקיחת אחריות מצידו של המאמן המפוטר ולו בכדי לחסוך מתן פיצויים. משהבינו באשדוד כי ליובין אינו מתכוון לעשות זאת, הודיעו לו היום על פיטוריו.

מי שיחליף את ליובין בקבוצה האחרונה בטבלה הוא לא אחר מאשר מאמן הכדורסל הוותיק צביקה שרף. עבור שרף תהיה זו הקבוצה התשיעית בליגת העל הישראלית כשהאחרונה שאימן הייתה ראשון לציון, אליה הגיע באמצע העונה שעברה. 

שרף לא היה העדיפות הראשונה של אשדוד כי אם מאמן הנבחרת הלאומית לשעבר, אריק שיבק, אך זה סירב לקחת את התפקיד, ומשכך פנתה אשדוד לשרף שאימן בעצמו גם הוא את הנבחרת הלאומית בשלוש קדנציות שונות.

אחרי השינויים בעמדת המאמן הראשי, נראה שגם בגזרת השחקנים יבצעו אשדוד חילופים. תם ולא נשלם.