מיכאל בן ארי
מיכאל בן אריצילום: תומר נויברג, פלאש 90
מפלגת "עוצמה יהודית" בראשות ד"ר מיכאל בן ארי נערכת לבחירות הקרובות ומתחילה לגבש רשימה.

אחד המועמדים למקומות הראשונים הוא שמואל בן עטר, האיש שעמד מאחורי מהפכת הרדיו החרדי ונחשב לדמות בולטת ברחוב החרדי-ספרדי.

בכך מנסים במפלגה למשוך את קולות הספרדים, בדומה למפלגתו של אלי ישי - "יחד העם איתנו". ריצה של שתי המפלגות בנפרד מסכנת את מחנה הימין ועלולה לגרום לאיבוד מנדטים חשובים עבור הרכבת קואליציה בראשות בנימין נתניהו.

גורם במפלגת ''עוצמה יהודית'' אמר כי "אנו לא סוגרים את הדלת בפני אלי ישי וממשיכים את ההכנות לריצה משותפת. נראה שבמפלגת יחד יש יותר מידי גורמים שלא רוצים אותנו, אנחנו מחוייבים לעשרות אלפי בוחרים שלא ילכו להצביע אם בן ארי לא יתמודד בבחירות הקרובות".

מוקדם יותר קרא שר הבינוי מ''הבית היהודי'', אורי אריאל, לשתי המפלגות להתאחד. "יכול להיות שנזרקים לפח שלושה מנדטים ותוסיפו לזה את 'עוצמה לישראל' של ברוך מרזל, הכל זה ארבעה-חמישה מנדטים שעלולים ללכת לפח האשפה של הפוליטיקה ולהכניס את הימין לבעיה קשה".

"יש לזה פתרון שהם ילכו ביחד", אמר אריאל, "אם ילכו ביחד הם ודאי עוברים את אחוז החסימה ומצטרפים לקואליציה ימנית ואם ברוך מרזל לא ירצה להיות בקואליציה הוא תמיד יוכל להתפלג ולבחור את דרכו", הוסיף השר אריאל וקרא לשתי המפלגות הללו להתאחד''.

"אני מקווה מאוד שישכילו להתחבר וללכת יחדיו ולא להכניס את כל מדינת ישראל לבעיות קשות מאוד לכמה שנים", הוסיף שר הבינוי.

מי שלא אהב את דבריו של השר אורי אריאל הוא ח"כ יוני שטבון, מס' 2 ברשימתו של אלי ישי. "אם עתידו האישי של בן ארי בוער לשר, הוא מוזמן לשריין אותו ברשימת הבית היהודי כפי שמתאפשר בחוקה החדשה", אמר שטבון. ''אנחנו עמלים בכל כוחנו על תהליך היסטורי של אחדות בין הציונות הדתית והציבור החרדי''.