אירוע ההוקרה
אירוע ההוקרהצילום: מוקי שוורץ

אירוע ההוקרה למשרתי השנה השניה בשירות הלאומי, נערך היום (חמישי) באוניברסיטת תל אביב בהשתתפות למעלה מ-1,200 מתנדבות ומתנדבי השירות הלאומי שנמצאים בשנת שירותם השניה במערכת החינוך.

האירוע מתקיים בפעם השניה ביוזמתו של סגן שר החינוך אבי וורצמן (הבית היהודי) ובשיתוף עם עמותות ההתנדבות ורשות השירות הלאומי-האזרחי. מטרת יום ההוקרה היא להעלות על נס את המתנדבים והמתנדבות לשנה שניה ולעודד מתנדבים נוספים בשנתם הראשונה להמשיך לשנה נוספת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח את ברכתו למתנדבים ושיבח אותם על נכונותם להעניק תרומה משמעותית לחברה הישראלית. נתניהו כתב למתנדבים כי "השירות הלאומי- אזרחי הוא גורם רב חשיבות במאמץ המתמיד לשיפור פני החברה הישראלית. בני ובנות השירות הלאומי, שתרומתם לקידום יעדי החינוך השונים לא תסולא בפז, מיישמים בפועל את ערכי הערבות ההדדית והאחריות החברתית ומהווים תוספת כוח ייחודית בשדה החינוך".

במהלך האירוע צפו המתנדבים בהצגה של תיאטרון אספקלריה בנושא "תמונות מחייה של בת שירות" ושמעו הרצאה מפי יובל אברמוביץ בנושא הגשמת חלומות. לאחר מכן התקיים טקס הוקרה ל-4 נציגות של העמותות השונות שסיפור השירות שלהן ייחודי. סרטון קצר ומרגש על כל אחת מהבנות הנבחרות הוקרן באירוע.

ריגש את הקהל במיוחד סיפורה של אושרת ניסים מאלפי מנשה, חולת cp עם 180% נכות ומתנדבת שנה שניה בחטיבת הביניים חצב בישובה. האירוע נחתם בהופעתו של הזמר קובי אפללו.

סגן שר החינוך וורצמן אמר כי ראוי להוקיר את מתנדבות ומתנדבי השירות לאומי ובייחוד אלו שמשרתים שנה שניה, המעצימה את המתנדבות והמתנדבים ומחזקת את מוסדות החינוך.

לדבריו, "יש גורמים שמנסים להצר את השירות הלאומי ואת תנאי השירות ואנחנו מחזקים ומרחיבים אותו. אפשר לומר בלי ציניות, שהאירוע הזה, הוא אבן דרך בתחילתו של שינוי התפיסה. יום ההוקרה שאנו מקיימים אותו זו השנה השנייה, מציין ומסמן לנו את שינוי המגמה. אני משוכנע שבעוד כמה שנים ספורות, כשכולן ידברו על שנתיים שירות לאומי כדבר בסיסי ומובן מאליו, אתן תוכלנה להגיד בגאווה: "אני התנדבתי לשנתיים,  גם אני לקחתי חלק במהפכה הזו" שמתרחשת כיום.

"אנו רואים בכן כחוד החנית של החברה הישראלית. אתן לא רק נותנות מעצמכם אלא בחרתן ללכת ולתרום דווקא במערכת החינוך. חינוך זה הכל. חינוך זה עתיד שלנו, התשתיות הלאומיות. בלי חינוך אין כלום. כדי להבין את התרומה של מתנדבת במערכת החינוך, ובמיוחד של  המתנדבות בשנה השנייה- מספיק להסתובב ולשאול את התלמיד, החניך, המורה, ההורה, המנהל, וכל מי שבא אתכם במגע ומכיר את עשייתכן- כולם, יעידו על הסיוע והתרומה האדירה שלכן למערכת".

סגן השר וורצמן התייחס גם לסערת השירות הצבאי לבנות שהתעוררה השבוע. "בימים האחרונים, יש קצת רעש תקשורתי על נושא השרות צבאי לבנות דתיות ושירות לאומי. נאמרים דברים רבים בעד נגד. אז אני רוצה לומר בצורה ברורה: אנחנו קוראים לכולם ולכולן לשרת את עם ישראל.

"אנחנו קוראים לכולם, הן לציבור הכללי, למי שלא משרת שירות צבאי מטעמי פטור, והן לציבור הדתי ולבני המיעוטים, בואו והצטרפו למעגל מתנדבי השירות לאומי- והתנדבו לשנה השנייה". וורצמן איחל רפואה שלמה לשר אורי אורבך הממונה על רשות השירות הלאומי-אזרחי.

מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, שר-שלום ג'רבי, אמר כי "השר הממונה על השירות הלאומי-אזרחי, חה"כ אורי אורבך ואנוכי, רואים חשיבות רבה בהתנדבות של שנתיים בשירות הלאומי. לאחר דיונים שהתקיימו בנושא ובעידודו של השר, החלטנו להוציא נוהל חדש המאפשר למשרתים לעבוד וללמוד לימודיים אקדמאים תוך כדי שנת ההתנדבות השנייה. מטרת הנוהל לעודד ולתגמל את המתנדבים אשר יבחרו להתנדב שנה נוספת.

"אני רואה קשר ישיר בין היעד שהצבנו להשוואת תנאי המתנדבים לתנאי החיילים העורפיים, לבין היעד שהצבנו להעלאת שיעור הבוחרים להתנדב שנתיים. זוהי מהפכה של ממש ביחס לנוהל הלימודים והעבודה שהיה בתוקף עד כה, וכל זאת על מנת להעריך ולהוקיר את הבוחרים להקדיש שנתיים מחייהם לטובת החברה והמדינה".