הפורום הדתי לאומי הארצי

הפורום הדתי-לאומי הארצי קיים בסוף השבוע שבת מיוחדת במלון "גני ירושלים", בסימן הוקרה לגבאי בתי הכנסת.

לצד עשרות גבאים בתי כנסת מרחבי הארץ השתתפו בשבת שר הבינוי אורי אריאל, ראש העיר רחובות רחמים מלול, יו"ר ועדת הכספים, ניסן סלומינסקי, סגן שר הדתות הרב אלי בן דהן, ח"כ שולי מועלם והוריו של אייל יפרח הי"ד, אורי ואיריס, וחבר מועצת העיר רחובות, אמיתי כהן.

את תפילות השבת הנעים הזמר והיוצר יצחק מאיר.

הפורום הדתי לאומי הוקם לפני כ-5 שנים ברחובות. בחודשים האחרונים הצטרפו לפורום נציגים בפתח תקווה, ירושלים, מודעין, קריית עקרון, גבעת שמואל, חיפה ואשדוד. 

יו"ר הפורום, נחי אייל, אמר במוצאי שבת לערוץ 7 כי "בימים אלה אנו עוסקים בהקמה של הפורום הדתי לאומי-הארצי. פעילות שהתחילה ברחובות ומתרחבת לכל הארץ. המטרה היא להעצים את הקהילות ולתת יכולת לכל אדם גם לפעול למען הקהילה וגם לקבל מהקהילה".

אייל הדגיש כי ,"הפורום הוא א-פוליטי ומיועד לציבור הדתי-לאומי על כל גווניו. כל אדם שרוצה לתרום או לקבל מהקהילה בנושאים שונים כגון, חברה, קהילה, דת ,תרבות ובכל נושא אחר יכול להתחבר ליו"ר הפורום שבעיר שלו וביחד נעשה עבודה שתתרום לכלל אזרחי מדינת ישראל". 

בשבת השתתפו גם הוריו של אייל יפרח הי"ד, אורי ואיריס יפרח שסיפרו למשתתפים על המשך חייהם בצל האסון, "פגשנו בשבת אנשים נפלאים, הייתה אווירה של אחדות וחיבור ואני מקווה שהאווירה של השבת שהייתה כאן תלווה ותשפיע על כל עם ישראל", אמר אורי לערוץ 7.

מנכ"ל הפורום, אמיתי כהן, הסביר כי המטרה היא להעתיק את ההצלחה של הפורום בעיר רחובות לשאר הערים במדינת ישראל. "בעקבות פניות מערים נוספות החלטנו בפורום לשכפל ולהעתיק את מודל ההצלחה שהתחלנו ברחובות לפני 5 שנים לשאר הערים". 

"אני מקווה שבעוד כמה שנים נראה את הפורום הדתי לאומי מתרחב לערים נוספות במדינת ישראל ואף נוכל ליהנות מהחיבורים השונים בין גווני הציבור הדתי לאומי".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ ניסן סלומינסקי הוסיף כי הפורום הדתי-לאומי "הראה שאפשר לאחד גוונים שונים של הציבור הישראלי  כי כולנו עם אחד. הפורום מהווה סמל ודגל לערבות הדדית. המטרה לא לשאול מה המדינה נותנת לנו אלא מה אנחנו נותנים למדינה". 

ח"כ שולי מועלם-רפאלי ברכה את הפורום והביעה תקווה שפעילותו בעיר רחובות תשוכפל לשאר ערי ישראל, "ועל ידי כך נצליח שכל בית הכנסת יהפוך למרכז החיים של הקהילה".