מקל. בקרוב בצהוב?
מקל. בקרוב בצהוב?צילום: רויטרס

קצת יותר מחודש עבר מאז ששוחרר גל מקל, הרכז הישראלי המוכשר מניו אורלינס שבליגת ה-NBA. חודש עבר, וכלום לא השתנה עבור מקל.

כזכור, כבר מיד עם שחרורו מקבוצת ה-NBA, ניו אורלינס, הוזכר מקל כמועמד להגיע לאלופה הצהובה מתל אביב כשגם יריבתה מירושלים חשקה בשירותיו של הרכז הישראלי הנהדר. בשיא אותם הימים, נחת סוכנו של מקל בתל אביב ונפגש עם הנהלת הצהובים, אך ההצעה הכספית הנמוכה שהוצעה לשחקן לא הביאה לכדי חתימה של מקל.

חודש עבר, ולשחקן הישראלי לא נותר יותר מדי זמן. בקיץ הקרוב יהיה עסוק מקל הצעיר עם נבחרת ישראל בכדורסל באליפות אירופה, ולשם הגעה בכושר טוב לאליפות החשובה חייב מקל להתחיל ולקבל דקות משחק.  

מקל בן ה-26 עבר מספר תחנות רבות בקריירת המשחק שלו, מכבי ת"א, מכבי חיפה וגלבוע גליל היו רק מעט מהקבוצות בהן שיחק הרכז הישראלי. גם באירופה שיחק מקל, כשהתכונה איתה הוא מזוהה יותר מכל היא הנחישות והלחימה, פחות אבק הכוכבים.

חודש אחרי שחרורו מניו אורלינס, קיווה מקל כי כבר ימצא בקלות קבוצה ב-NBA שתיקח אותו תחת חוזה על תנאי לעשרה ימים, דבר שאפשרי בליגה הטובה בעולם, אך אף אחת לא שמה את ידה על הכוכב הישראלי. בסביבת מקל מתחילים להבין את שמתרחש ושם כבר לא פוסלים לחלוטין חזרה לאירופה, כשמלבד מכבי ת"א ישנן עוד קבוצות לא מעטות המעוניינות בשירותיו של הרכז, אך נראה שבאם עוד חודש מקל לא ימצא את מקומו בליגה הטובה בעולם, אלופת אירופה מתל אביב תנחית אותו אצלה רגע לפני שהיא תמשיך אל הסיבוב השני בשלב הטופ 16 של היורוליג.

תהיו בטוחים, אם מכבי תגדיל את סיכוייה לעלות אל שלב ההצלבה מול יריבה שווה לה ובכך תגביר את סיכוייה להגיע אל הפיינל פור האירופי, מקל לא ירצה לפספס זאת. בכדי שדבר כזה יקרה, צריכים הצהובים לנצח השבוע בהיכל מנורה מבטחים את היריבה החזקה בבית האירופי, ריאל מדריד, במשחק שהוא על ראשות הבית.