שילוב של לימודי קודש ורכישת מקצוע
שילוב של לימודי קודש ורכישת מקצועצילום: פלאש 90

ישיבת 'בני חיל' בקדומים הודיעה להורים כי החל מהשבוע ייכנס המוסד לתהליכי סגירה.

בשיחה עם ערוץ 7 סיפר ראש הישיבה, הרב חיים גולדברג, כי מדובר בישיבה המיועדת לתלמידים ש'נפלטו' ממספר מסגרות בשל קשיים לימודיים, אך אינם שייכים לחינוך המיוחד.

"משרד החינוך החליט לפני שלוש שנים שעלינו לעבור או לחינוך המיוחד או שנהיה ישיבה תיכונית רגילה ונקבל תלמידים רגילים", סיפר ראש הישיבה ותיאר זאת כ"ג'וק של אחד מהפקידים במשרד".

הרב גולדברג הסביר כי הישיבה לא הסכימה לדרישת משרד החינוך, זאת מאחר שהתלמידים אינם שייכים לחינוך המיוחד, "ביקשנו להיכנס למשא ומתן במטרה לשמור על הייחודיות שלנו אך משרד החינוך סירב ובתחילת שנה הודיע לנו שנתוקצב רק עבור 40% מהתלמידים, אז אמרנו להם שאנחנו לא פותחים את השנה.

''הרב שי פירון נבהל וקרא לנו וביקש לנהל מו"מ כשהוא מבהיר שתוך שבועיים נפתור את הכל ואכן נכנסנו למו"מ ופתרנו את כל הבעיות למעט בעיה אחת - מה עם ההפרשים מהשנים שעברו. הרב פירון הבטיח לשלם את הפערים, אך כעת, כשמדובר בממשלת מעבר, המנכ"לית לא מוכנה לשלם את מה שהרב פירון התחייב".

הוא סיפר כי בעקבות מניעת התקציבים, הישיבה נכנסה לגירעון של כחצי מליון ש"ח והחודש כבר לא שולמו משכורות, "הודענו להורים שביום רביעי סוגרים את הפנימייה ושאנחנו נכנסים לתהליכי סגירה ופתאום משרד החינוך התחיל להתעניין ולספר לכולם שהוא רוצה לחתום ואנחנו לא מסכימים".

המשמעות של סגירת המוסד היא, לטענת ראש הישיבה, ש-75% מהתלמידים לא ימצאו מוסד אחר, "תלמידים שהתגלגלו בשישה מוסדות לימוד עד שבאו אלינו וכעת הם יהיו ברחובות".

ממשרד החינוך נמסר, כי "בית הספר 'בני חיל' בירושלים, נמצא בהליך העברת המוסד לחינוך המיוחד, מתוך עבודה משותפת בין רשת החינוך שהיא הבעלות על בית הספר ומשרד החינוך. ל'בני חיל' ירושלים אין שום כוונה לסגור את המוסד, להיפך, אנו מקווים לראותו פורח ומתרומם".

"'בני חיל' קדומים מצויים גם הם מאז הקיץ, לאחר שנים רבות של קשיים תקציביים, במגעים עם משרד החינוך להעברתם לחינוך המיוחד על מנת לאפשר להם לקבל תקציבים המתאימים לאוכלוסיית התלמידים. הנושא נמצא בהליך, ומתקדם לקראת מעבר, כשיש לפתור מהמורות שונות שנצברו בשנים האחרונות. המשרד נמצא בקשרים תמידיים עם הבעלות ועם הנהלת בית הספר ולא פוסק מניסיונותיו להציע סיוע במסגרת האפשר, ובמסגרת החוק".

"אנו מקווים שגם בני חיל קדומים יגיעו לכלל הסכמות עם המשרד ויוכלו ליהנות מתקציבי החינוך המיוחד המתאימים לאופי תלמידיהם. משרד החינוך הזמין את המעבר הזה כבר לפני שנים ועומד מאחורי נכונותו, ככל שהיא תעשה במסגרת הנהלים המקובלים".