הארץ דיווח בזמנו על השעייתו של אנסקי
הארץ דיווח בזמנו על השעייתו של אנסקיצילום: פלאש 90

ועד מתיישבי השומרון יצא בקמפיין הקורא לבעלי עסק בשומרון להצטרף ליום העסקים הקטנים של בנק הפועלים. בעקבות כך מותח העיתונאי אורי משגב מעיתון הארץ ביקורת חריפה על החסות שנותן הבנק לעסקים הנמצאים לדבריו ב"מאחזים בלתי חוקיים".

משגב מציין כי "ההשתייכות לכלל ישראל היא הרי עקב האכילס של המתנחלים. הם הצליחו להתנחל יפה מאוד בקרקע, אבל לא ממש בלבבות. הקו הירוק טושטש עד שנמחק פיזית ופוליטית, אבל לא תודעתית. קמפיינים עתירי ממון ברוח "יהודה ושומרון - הסיפור של כל יהודי" כשלו. הציבור לא נהר בהמוניו לטוסקנה הקטנה שבשטחים הכבושים. אם הוא היה נוהר לשם, הוא לפחות היה מבין את הבלוף ארוך השנים של המאחזים הבלתי חוקיים. יש כבר כמאה כאלה. הפרת חוק שמתבצעת מאה פעמים היא לא הפרת חוק. היא לכל היותר עושה צחוק מהחוק".

"אז עכשיו הם משתתפים גם ביום העסקים הקטנים של בנק הפועלים", כתב משגב, "השנה יש חידוש טכנולוגי מלהיב ביום הזה: אפליקציה מתאימה שמספק הבנק מאפשרת למשתמש לקבל עדכונים קופצים של העסקים הקרובים למסלול נסיעתו. אתם מוזמנים לנסוע להנאתכם, נניח בכביש אלון, ולראות את מפעל הכיבוש וההתנחלות מקבל גושפנקה בנקאית סלולארית. אל תחפשו שם כמובן עסקים פלסטינים. אותם לא מעודדים, רק חוסמים. כך נראה בפועל השלום הכלכלי שנתניהו ובנט מקשקשים עליו מדי פעם, כשדוחקים אותם לפינה ומתעקשים להבין מה בכל זאת הפיתרון שהם מציעים".

מנכ"ל ועד מתיישבי השומרון שגיא קייזלר, שאת שמו הזכיר משגב במאמר הגיב בזעם, "מסתבר שאחרי שעיתון הארץ הבין שהמציאות ביהודה ושומרון בלתי הפיכה וניסיונות החרמות לא הועילו, הוא מבקש להרוס את העסקים הקטנים. מדובר בעסקים שמנוהלים ע"י אזרחי המדינה, שומרי חוק, משרתי צבא ומשלמי מיסים שכל חטאם, לגרסת הארץ, שהם ממוקמים ביהודה ושומרון".

עוד הוסיף קייזלר, "אנחנו שמחים שבנק הפועלים לא מורכב מעמוס שוקן ואורי משגב ולא נכנע לתועמלני השמאל שהיו רוצים את יהודה ושומרון נקייה מיהודים. העסקים הקטנים הם הכוח המניע את הכלכלה והצלחתם נחוצה ביותר להמשך מפעל ההתיישבות".