אשת החינוך שרה אליאש שנדחקה למקום בלתי ריאלי בעקבות השריונים שהכניס יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט לרשימת המפלגה, מברכת על השיבוץ של ענת רוט אך קוראת לבנט לוותר על אלי אוחנה.

״הבוקר התבשרנו על שריונה של ענת רוט המתמודדת שנשארה די הרבה מאחרי יהודית שילת ומאחרי בתוצאות הפריימריז אותם קבעו המתפקדים", אמרה אליאש, שנבחרה בפריימריז, טרם השריונים, למקום ה-17.

לדבריה, למרות שהמהלך פוגע ומשאיר תחושה קשה של ''התמודדות שווא'' בפריימריז, ולכאורה אי כיבוד רצון הבוחר מצד השר בנט, ''אני סבורה שזו מטרת אופציית השריון שמאפשרת לאזן את הרשימה''.

''בהתמודדותי ראיתי עצמי כשליחת ציבור", הדגישה אליאש. ''משום כך קראתי לתקומה להצטרף למפלגה גם כשידעתי שהדבר פוגע בסיכויי להיבחר. כך אני רואה את שריונה של ענת רוט כעשוי להביא קהל חדש וצעיר בנוסף לקיים. אני משוכנעת שגם שילת וגם אני נמצא דרך להמשיך בשליחותנו''.

אליאש קראה ליו"ר המפלגה בנט לקבל את עמדת רוב הבוחרים - הדתיים והחילוניים, ולחזור בו משריון אלי אוחנה. ''אין לי דבר נגדו, לו התמודד בפריימריז והיה זוכה הייתי מקבלת זאת באהבה. אבל הוא מגיע ללא רקורד וללא ציבור''.

''אשמח בהצטרפותו לבית היהודי, הוא יכול לככב בקמפיין, לקבל תפקיד כלשהוא, ולאחר שיהיה מוכר בציבור כמייצג משהו שמאפיין את הבית היהודי- להתמודד מעמדה זו בפריימריז. אין צורך להתנצל על המהלך הנובע מתוך הסתכלות כלל ישראלית גדולה, אבל אתה יכול לחזור בך בגלל ולמען בוחריך", הוסיפה.