טרור אבנים
טרור אבניםצילום: מועצת שומרון

בעקבות תאונת הדרכים הקטלנית שאירעה אחר הצהריים (שלישי) סמוך לגינות שומרון, בה נהרגו בני זוג מקרני שומרון, נסגר למספר שעות חלק מכביש 55 המחבר בין כפר סבא ליישובי מערב השומרון והנהגים הופנו לנסוע דרך הכפר הערבי "עזון".

למרות הנוכחות הצבאית לאורך הציר, הצליחו פורעים ערבים להשליך אבנים על אוטובוס ישראלי ורכב ישראלי. בנס לא היו נפגעים.

נהגת הרכב, מרים, סיפרה כי נכנסה בהוראת כוחות הביטחון לכפר עזון. "בעקבות התאונה וסגירת הציר, התבקשנו לנסוע דרך הכפר. למרות שמרבית הציר היה מאובטח על ידי חיילים, קבוצה של צעירים פלסטינים עמדו לצד הכביש בדיוק בחלק שהיה ריק מחיילים.

"נסעתי לאט בגלל עומסי התנועה כאשר נוסעים לפני ומאחורי רכבים פלסטינאים. פתאום כל הרכב רעד והרגשתי את הפגיעה של האבנים ברכב. בנס לא נפגעתי. המשכתי בנסיעה עד שהבחנתי בחיילי צה"ל ודיווחתי על המקרה. רק אז ראיתי את כיסא התינוק של הבת שלי מלא בזכוכיות. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם לא הייתי לבד ברכב באותו רגע".     

ראש מועצת שומרון גרשון מסיקה, אמר בעקבות יידוי האבנים כי "זריקת אבן היא ניסיון רצח לכל דבר וכך צריך להתייחס לאירועים מסוג זה. אנחנו זוכרים את המקרים הקשים של אשר פלמר ז"ל ובנו התינוק בן השנה אשר נהרגו בפיגוע אבנים בדרך לקרית ארבע, ואת אדל ביטון אשר נפגעה קשה ועד היום מנסה להשתקם מהפגיעה.

''צריך למצות את הדין עם המחבלים ולשים קץ לטרור האבנים", הדגיש מסיקה.