תותחנים בגבול הרצועה
תותחנים בגבול הרצועהפלאש 90

שר הביטחון, משה יעלון, מתייחס (רביעי) לתקיפת צה"ל הלילה בלבנון בתגובה לירי הרקטות אתמול בצהריים.

"תקיפת חיל האוויר הלילה בשטח שבשליטת אסד בסוריה כלפי מטרות משטרו, היא מסר ברור שלא נסבול כל ירי לעבר שטח ישראל והפרה של ריבונותנו, ונגיב בעוצמה ובנחישות".

"כפי שמשטר אסד אחראי לירי משטחו לעבר ישראל, כך אנו נדע לגבות מחיר כבד מכל משטר או ארגון אשר משטחו תופר ריבונותנו ויבוצע ירי כזה או אחר לעבר ישראל. אין לנו כל כוונה לעבור לסדר היום ולהיות סובלניים כלפי פעולות טרור וניסיונות לפגוע באזרחינו וחיילינו. "אנו פועלים בקור רוח ובנחישות, באחריות ובשיקול דעת כדי לשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל מול מדינות וגורמי טרור שמטרתם לשבש את חיינו", דברי שר הביטחון.

נזכיר כי מעט אחרי השעה 00:30 הלילה נשמעה אזעקה בצפון רמת הגולן, בפעם השנייה ביממה האחרונה, במג'דל שמס, אודם, אל-רום, כפר בוקעאתא, מסעדה, נוה אטי''ב, נימרוד ועין קנייא. 

לא זוהו נפילות של רקטות או פצצות מרגמה בשטח ישראל. 

צה''ל תקף הלילה מטרות ארטילריה השייכות לצבא סוריה, זאת בתגובה לירי הרקטות שבוצע אתמול בצהריים לעבר מרחב רמת-הגולן והחרמון.

"ירי זה היווה הפרה בוטה של ריבונות מדינת ישראל", הדגישו בצבא. ''צה"ל רואה במשטר הסורי כאחראי לנעשה בשטחו, ויפעל בכל זמן ובכל דרך שיראה לנכון כדי להגן על אזרחי מדינת ישראל. זוהו פגיעות מדויקות במטרות''.

בעקבות הירי, נזכיר, פונה אתר החרמון ונסגר למשך מספר שעות. בתום הערכת מצב שנערכה בשעות הערב נקבע כי האתר ייפתח הבוקר למבקרים.

דקות לאחר ירי הרקטות אתמול, צה"ל השיב באש לעבר מקורות הירי בסוריה. גורם צבאי סיפר כי צה"ל תקף את המשגר בעמדה של הצבא הסורי. לדבריו החיזבאללה עומד מאחורי הירי אך סוריה "אחראית לידי שמבוצע משטחה". רשת "אל-מנאר" דיווחה כי מטוסי חיל האוויר חגים באינטנסיביות באזור רמת הגולן, בצד הישראלי של הגבול. 

מאז חוסלו בשבוע שעבר בגולן הסורי הגנרל האיראני מוחמד עלי אללה דאדי, ג'יהאד מורנייה ואנשים נוספים בחיזבאללה, מאיימים בכירי הארגון במתקפה על ישראל. גורם המקורב לחיזבאללה אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "יש הסכם בלתי כתוב. אתם מתעלמים מאתנו ואנחנו נתעלם מכם".