נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

הרב ד"ר דניאל טרופר, יו"ר קרן קהילות ולשעבר יו"ר ועדת החוקה של הבית היהודי, מודה בשיחה עם ערוץ 7 כי הוא מבין את גל ההתנגדות לשיריון של אלי אוחנה אך מסביר: "אנחנו כבר לא מפלגה סקטוריאלית".

"כששמעתי על השיריון של אוחנה הרגשתי חוסר נוחות, אבל יש לי כלל שכשיש דבר מפתיע קשה או טוב, אני לא מגיב מיד אלא צריך זמן לחשוב. ואחרי שחשבתי אומר לך, שאני אכן בלבטים'', אומר טרופר.

''חשבתי לעצמי מדוע הגבתי כל כך קשה כמו שהיה קשה לאחרים עם אוחנה, אין לי ספק שזה משהו רגשי, יש משהו בדי-אן-איי שלנו, שהפריע לנו שיהיה כדורגלן בתוך הרשימה'', הוא מסביר.

לדבריו, כאשר חושבים על הצירוף המפתיע בצורה שכלית, הוא נזכר במה שעבר על המפלגה לפני כארבע שנים. ''אם היו אומרים לנו שנהיה מפלגה מובילה, כולם היו צוחקים. וכאן הצלחנו להוביל תהליך ששינה את הכל, קיבלנו 12 מנדטים, היום מדברים על 16 או 17 ואולי בבחירות הבאות נהיה מובילים".

לדבריו כדי להוביל, יו"ר המפלגה נפתלי בנט קיבל החלטה שתהיה רשימה מגוונת, "בנט בונה על כל האוכלוסייה, יש כאן שינוי מהפכני של המפלגה, אנחנו כבר לא מפלגה סקטוריאלית שכל אחד לוחם על הדברים שלו, אלא מפלגה עם שאיפות להנהגה של המדינה ויש סיכוי שנגיע לעשרים ומשהו מנדטים.

''הרוב במפלגה יהיו ציונים-דתיים וגם הרבה חרד"לניקים, אבל כדי להגיע לשם בנט חושב בצדק או לא בצדק שצריכים את אלי אוחנה".

טרופר אינו מבין את מי שרוצה לעזוב את המפלגה בעקבות השיריון של אוחנה, "חברים - קצת פרספקטיבה, בגלל שיש כאב ברגל אתה יורה בעצמך? לעזוב את המפלגה? בגדול אנחנו הולכים לכיוון נכון, אני מניח שגם היו"ר לא בטוח האם הצעד הזה נכון, בנט עשה החלטה קשה לעיכול, אבל בכל זאת צריכים פרספקטיבה.

''שאלתי את עצמי האם הייתי במקומו משריין את אלי אוחנה, והתשובה היא לא. אבל ממה זה נובע שלא? האם בגלל שיקול דעת יותר נכון או אולי בגלל חוסר תעוזה כמנהיג? אני נוטה לחשוב שזה הצד השני. אז היום אני מבקש מנפתלי בנט לשקול מחדש את המינוי, אבל כל מה שהוא יעשה נהיה מאחוריו, אנחנו כאן מאחורי משהו גדול ואסור לפגוע בתהליך הזה".