אראל מרגלית
אראל מרגליתצילום: באדיבות מכללת גורדון

חבר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ עופר שלח ("יש עתיד"), התייחס היום בראיון בתכנית "מדברים גורדון" לאירועים הבטחוניים בגבול הצפון.

"צריך לנסות למנוע הדרדרות. אנחנו חוזרים המון על המונח 'חישוב לא נכון', שהצדדים לא רוצים להגיע להסלמה. ההנחה הנכונה לדעתי שחיזבאללה, הסורים והאיראנים לא רוצים להגיע להסלמה אבל דברים עלולים להסלים וראינו את זה בהיסטוריה שלנו. צריך פה הרבה כוח והרבה תבונה".

ח"כ עופר שלח שלל שיקולים פוליטיים בקבלת החלטות של מערכת הביטחון "כחבר בועדת חוץ וביטחון אני מכיר את תהליכי קבלת ההחלטות. הדרגים המקצועיים (בצה"ל ובמערכת הביטחון) מובילים אותם ברמה שלא מאפשרת שיקולים פוליטיים, פשוט לא מאפשרת".

באירוע השתתף גם ח"כ אראל מרגלית (המחנה הציוני) שהבהיר כי על ישראל לנסות להכיל את האירוע הקשה הבוקר "אני בטוח וסומך את ידי על צה"ל ועל הדרג הביטחוני שקיבל את ההחלטה שקיבל לגבי אותה שיירה שחיסל ואני מניח שזה היה הכרחי. אני גם צפיתי, כמו רבים אחרים, וגם מערכת הביטחון, שתהיה תגובה. צריך להכיל את האירוע ולהיות מוכנים לפעול ולהחליט אם אנחנו רוצים לפעול או לא. ישראל צריכה לקחת את היוזמה, וזה לא תמיד מהלכים רק התקפיים. זה להגדיר לעצמנו אם האירוע הוא נקודתי או גולש אל מעבר לכך".

ח"כ מרגלית התייחס גם למערכת היחסים העכורה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ובין נשיא ארה"ב ברק אובמה בהתייחס לאירועים הבטחוניים בגבול הצפון "האינטימיות בין המנהיגים ברגעים קריטיים היא חשובה ביותר. הבית הלבן והנשיא ורוה"מ חייבים עכשיו קו פתוח. זו הסיבה המרכזית לביקורת שלי על המעשים של נתניהו שפוגעים בנשיא אובמה. היחסים האישיים מתגלים כקריטיים בעיקר ברגעים קריטיים".