חוגגים בחברון
חוגגים בחברוןצילום: דוד כץ

טקס הכנסת ספר תורה התקיים אתמול (שלישי) בחברון, לזכרו של האדמו"ר מפארציווא זצ"ל.

רבי נתן דוד רבינוביץ מפארציווא זצ"ל שהלך לעולמו בשנת 1930, היה אדמו"ר של חצר חסידית בעיר פרצ'ב, שהייתה ענף מחסידות ביאלא, דור חמישי, בן אחר בן, ליהודי הקדוש מפשיסחה. בצוואתו הידועה שהתפרסמה לראשונה בשנת 1930 בוורשא ציווה האדמו"ר ליורשיו שיפרישו סכום כסף לקנות חלקת אדמה בעיר חברון בארץ ישראל ובבוא הזמן יקימו  מנין חסידי ובית כנסת על שמו.

טקס הכנסת ספר התורה התקיים ביום ההילולא של האדמו"ר בהשתתפות נכדיו, בני משפחה וחברים. הספר הוכנס למערת המכפלה בעיר חברון ובעתיד הקרוב יועבר לבית המדרש החדש של קהילת חב"ד במרכז גוטניק, הצמוד למערת המכפלה.

סיום כתיבת הספר נערך במערת המכפלה ומשם יצאו המשתתפים בשירה וריקודים לעבר מרכז גוטניק וסיימו בסעודת מצווה. 

במהלך האירוע דיבר נכדו של האדמו"ר, מר דוד רבינוביץ ואמר כי "הגשמת החלום של ביצוע צוואתו הקדושה של הסבא מחברת את המשפחה, החברים והציבור בחברון לחוט משולש של התורה הקדושה, עם ישראל וארץ ישראל - שלא במהרה ינתק, ואדרבה ילך ויתחזק".

 הרב דני כהן, שליח חב"ד בעיר חברון בירך על הכנסת ספר התורה החדש ואמר כי "בקשת האדמו"ר בצוואתו לקיים בית תפילה בחברון לאותם המתנהגים ומתפללים כפי תורת והנהגות הבעל שם טוב, ריגשה אותו באופן מיוחד והוא שמח על ההזדמנות להכניס את ספר התורה לביהמ"ד של קהילת חב"ד בעיר".

כאמור, בצוואתו הידועה שהתפרסמה ב-1930 בוורשא כתב האדמו"ר "באם לא אקנה בחיי אז יפרשו ממוני בעוד שיש חית בגוף איזה סכום שיהיה מספיק לקנות נחלה קטנה על שמי בעיר הקדושה חברון תובב״א.. והבית הזה יהיה לבית תפלה ובית ועד לחכמים ללמוד, לאותם המתנהגים ומתפללים כפי תורת והנהגות הבעל שם טוב ז"יע ויקרא הבית על שמי חרות על הלוחות בפנים ובחוץ".