הרבנית יהודית שילת
הרבנית יהודית שילתצילום: פייסבוק

יהודית שילת, מי שנדחקה במורד רשימת הבית היהודי עקב קידומה של ענת רוט כחלק משיריוני יו"ר הבית היהודי, מציינת בראיון לערוץ 7 כי נפגעה באופן אישי, אך אין בליבה טינה ופניה לעתיד.

"הייתי במקום ה-14 או ה-15 תלוי בהסכם עם תקומה וכעת אני במקום ה-21, זה ודאי שלא אכנס לכנסת. קיבלתי את מרב הנקודות מבין הנשים על המקום השלישי לאישה וכאן היו"ר קידם מישהי שנפלה שתי מקומות מאחורי ותלש אותי מהמקום שלי והכניס אותה", אמרה שילת.

לדבריה, "זה לא שהוא הביא מישהי עם אלקטורט גדול יותר. אין לה משהו שלי אין, מבחינת התרומה שלה".

שילת טוענת שגם שיריונו של אוחנה לא הגיוני, "לא צריכים להביא מישהו מבחוץ כדי לקושש עוד מנדט או שניים, מביאים מישהו כדי לקדם ערכים".

"ראינו איך מרצ עם שמונה מנדטים יכלה להשפיע על דעת הציבור עם הרעיון של שתי מדינות לשני עמים והיא הצליחה לעשות זאת עם מספר לא רב של מנדטים", מציינת שילת, "זאת אומרת, לא מספר המנדטים קובע אלא מידת הנחישות והדבקות ברעיונות שלך. אלי אוחנה הוא איש טוב ויקר והצליח בחייו, אבל בינו לבין האידיאולוגית של הבית היהודי אני לא רואה שום דבר".

שילת סבורה כי השריונים והקידומים של בנט הם תקדים מסוכן לדמוקרטיה, "זה משהו שלא ראינו בפוליטיקה של המפלגות בפרימריז, שלקחו מישהו מאחור והזיזו מישהו שהצליח. זה תקדים מסוכן לדמוקרטיה. אבל לי כעת אין אפשרות להאבק, המרכז אישר את החוקה הדרקונית שמקנה הרבה סמכויות ליו"ר".

שילת מקווה שהשינויים בחוקה אכן יבוצעו, "בוודאי שצריך סמכויות ליו"ר, כי צריך כח בניהול, אבל חלק מהנורמאליות  של החברה, זה לצמצם את הכוחות של בעל הכוח ממילא. אנחנו רואים שיש עכשיו חברי מרכז שקמים על החוקה הזאת, יש את ועדת לוי שתעשה את עבודתה. אבל עכשיו היה הסטאז', ראו מה פרוש חוקה שמאפשרת לעשות תקדימים לא חיוביים ואולי לקראת הבחירות הבאות הדברים ישתנו. אמנם זה פגע בי אישית בצורה מאוד בוטה וישירה, אבל אני לא נוהגת לנקום ולנטור, וכל זמן שהמפלגה תמשיך לייצג את עולם הערכים שלי אתמוך בה".