הרב משה הגר
הרב משה הגרפלאש 90

הרב משה הגר, ראש המכינה הקדם-צבאית ביתיר, שאמור היה להשתבץ במקום 4 ברשימת "יחד-העם איתנו" בראשותו של אלי ישי, הודיע לתלמידיו במכינה כי הוא חוזר לעמוד בראשותה.

עם זאת, בשלב זה לא ברור האם הרב הגר יעזוב רשמית את המפלגה, או שמא יעדיף להשתבץ במקום לא ריאלי ברשימה על מנת שלא לגרום זעזוע למפלגה.

גורמים במפלגה הסבירו בשיחה עם ערוץ 7, כי הרקע להחלטתו של הרב הגר הוא החלטת הרב צבי טאו, נשיא ישיבת "הר המור" למשוך את ידיו ממעורבות בנעשה במפלגת "יחד-העם איתנו". נציין כי הרב הגר הוצב ברשימה כנציגו של הרב טאו אשר נשלח על ידו.

ההחלטה התקבלה לאחר שהתברר כי במפלגה מתכוונים לקדם את הבלוק הטכני עם מפלגת "עוצמה יהודית", ומנגד ב"עוצמה יהודית" סירבו לוותר על המשך המאבק בסוגיית הר הבית.

בהקשר זה נציין, כי נציגה של מפלגת עוצמה יהודית במקום ריאלי צפוי אמנם להיות ברוך מרזל, אולם הדמות הדומיננטית השניה במפלגה, ח"כ לשעבר מיכאל בן ארי, הודיע אתמול כי יעלה הבוקר להר הבית.

הרב הגר מסר הבוקר, כי "אינני פורש מהמפלגה ואשמש כיו״ר הנהלת התנועה. באתי מתוך תחושת שליחות ואמונה בדרך, אך למען האחדות אני מוותר על מקומי".

"המהלך נעשה בתיאום מלא מול יו"ר התנועה חה"כ אלי ישי וחה"כ יוני שטבון", הוסיף.

בן ארי עצמו שיגר אמש מסר לתומכיו, בו הסביר מדוע בחר לוותר על מקומו לטובת חברו ברוך מרזל, "העמדת ברוך במקומי, באה בעקבות דרישה של בית הרב מאזוז. לא ראינו שזו סיבה לעכב את כניסתנו לכנסת, בגלל עניין פרסונלי".

"נוכחותו של ברוך מרזל היא ניצחון עצום על שונאי ישראל. ברוך, הוא תלמידו הנאמן של הרב כהנא, שהיה עוזרו בכנסת. חזרתו לכנסת כח״כ. היא ניצחון עצום. יהיה שמח כשברוך יעמוד מול האויבים", הוסיף בן ארי.