חנין זועבי בביהמ"ש העליון
חנין זועבי בביהמ"ש העליוןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) הגיש הבוקר (חמישי) בקשה לפסילת ח"כ חנין זועבי (בל"ד) מהתמודדות לכנסת ה-20. חברי הליכוד, הבית היהודי וש"ס הצטרפו גם כן לעתירה. 

"אני שמח לבשר כי הושגה הסכמה בין סיעות המחנה הלאומי על הגשת בקשות לפסילת ח"כ חנין זועבי מהתמודדות לכנסת ה-20 וכבר הבוקר הונחה בקשה שכזאת לוועדת הבחירות המרכזית מסיעת 'ישראל ביתנו', אשר מטעמה אני משמש כסגן יו"ר וועדת הבחירות המרכזית".

"לאור ריבוי המקרים הקיצוניים ובלתי נסבלים בהם עוכרת ישראל, ח"כ זועבי, רומסת את ערכיה וסמליה של מדינתנו, מסיתה כנגדה ולאור תמיכתה בארגוני הטרור במאבקם המזוין כנגד מדינת ישראל, אני פונה בזאת לחברי וועדת הבחירות להיעתר לבקשתי ולפסול את זועבי".

יצוין כי גם בבחירות לכנסת ה-18 הגישה "ישראל ביתנו" עתירה, שהתקבלה על ידי ועדת הבחירות המרכזית בראשותו של השופט אליעזר ריבלין, לפסול את רשימת בל"ד מלהתמודד לכנסת אך בג"צ ביטל את ההחלטה.

ח"כ דני דנון (הליכוד) הודיע כי גם הוא מתכוון להגיש עתירה לפסילת התמודדות זועבי. "משנתה הקיצונית והמסוכנת של חנין זועבי נגד מדינת ישראל מחייבת אותנו למנוע ממנה להתמודד לכנסת", הסביר ח"כ דנון.

"זועבי היא מנהיגת המסיתים נגד המדינה, מוסדותיה ואזרחיה ועל כן יש לפסול את התמודדותה בבחירות הקרובות. במעשיה הנפשעים לאורך השנים מפגינה תמיכה בוטה בטרור ובהשמדת ישראל. במדינת ישראל קיימת הסכמה רחבה שמקומה של חנין זועבי אינו בכנסת ישראל אלא מאחורי סורג ובריח", הוסיף.