השר יעלון בפיקוד צפון

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, שוחח אמש עם שר ההגנה הספרדי פדרו מורנס, בעקבות התקרית בגבול לבנון שלשום בה נהרג חייל יוניפי"ל מספרד, פרנסיסקו חאבייר סוריה טולדו.

במהלך השיחה אמר השר יעלון "בשמי ובשם העם בישראל אני מבקש למסור תנחומים על מותו של החייל פרנסיסקו חאבייר סוריה טולדו, בראש ובראשונה למשפחתו שאיבדה את היקר לה מכול".

"חיזבאללה יזם וביצע התקפת טרור על כוחותינו באמצעות טילי נ"ט", אמר יעלון לשר ההגנה, "חיילינו השיבו אש, ועמדה שהייתה בין שני הצדדים ובה שהה פרנסיסקו, נפגעה. לצערי הרב גם אנו איבדנו שניים מחיילינו בתקרית הקשה. אנו חוקרים את המקרה ואת הירי ממנו נהרג פרנסיסקו, ונשתף פעולה עם יוניפי"ל ועם הקצינים הספרדים כדי לקבל תשובה ברורה על נסיבות המקרה. כשיסתיים התחקיר נחלוק אתכם את תוצאותיו". 

יעלון הוסיף "אני מעריך מאוד את נוכחות החיילים הספרדים בשטח כחלק מכוח יוניפי"ל, ואת נכונות הממשלה בספרד להיות שותפה למאמץ להביא יציבות לאזור". 

הבוקר ביקר שר הביטחון יעלון במפקדת חטיבה 769 בצפון, שם קיים הערכת מצב עם מפקד הפיקוד אלוף אביב כוכבי, מפקד עוצבת הגליל תא"ל מוני כץ, מפקד החטיבה אל"מ דן גולדפוס וקצינים נוספים.

בעת ביקורו של שר הביטחון בבית החולים רמב"ם את פצועי התקרית, ביחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר יעלון "גם מפה אנחנו שולחים תנחומים למשפחות קלנגל וניני בנפול בניהן, רב סרן יוחאי וסמל ראשון דור ז"ל. ופה אנו מאחלים לפצועים שעדיין שנשארו בבית החולים החלמה מהירה".

יעלון הוסיף "אני בא מסיור בפיקוד הצפון, מאזור התקרית, בסך הכל התמונה ברורה לנו. אל מול הירי של חיזבאללה כוחותינו השיבו אש ותקפו במטוסי קרב, בארטילריה, במרגמות ובאש טנקים ופגעו במטרות של חיזבאללה. ברור לחלוטין שהתקרית הזו קשורה לאסטרטגיה איראנית לאתגר אותנו, בין אם זה מלבנון, בין אם זה מרמת הגולן, בין אם זה, אם אפשר, מרצועת עזה או מגזרות אחרות ואנחנו כמובן לא נאפשר, לא פגיעה בחיילים ולא פגיעה באזרחים. בהתאם לכך אנחנו פועלים.

"פיקוד הצפון ערוך, מוכן, דרוך לכל אפשרות שתהיה, גם אם נראה לכאורה שההסלמה הנוכחית מאחורינו. אנחנו דרוכים, ערוכים, גם בגבול לבנון, גם בגבול רמת הגולן ובכל מקום אחר. ואני חושב שאפשר כבר לראות את הצפון חוזר לשגרה, אנחנו בהחלט מעודדים את תושבי הצפון ואת המטיילים לנצל את סוף השבוע הזה לטייל, לעלות את החרמון, אנחנו נדאג לביטחונם".