ממשיכים בדרכו. המלך המנוח
ממשיכים בדרכו. המלך המנוחצילום: עומאר ראשידי. פלאש 90

העיתון הסעודי "אל-שרק אל-אווסט", המבטא את עמדת המשטר, מציג את המלך סלמאן כממשיך את הקו הרפורמיסטי ההדרגתי של קודמו המלך עבדאללה שמת בשבוע שעבר.

העיתון הזכיר את עיקר הרפורמות שהנהיג המלך עבדאללה בממלכה הסעודית המיישמת את חוקי האסלאם (ה'שריעה'), תוך מתן דגש מיוחד לקידום מעמדן של הנשים.

בתקופת המלך עבדאללה ניתנה לראשונה האפשרות לאזרחים להשתתף בבחירות לרשויות המקומיות, שמחצית חבריהן נבחרי ציבור. בבחירות הבאות לרשויות המקומיות תוכלנה לראשונה נשים להיבחר לתפקיד חברות מועצה.

בשנת 2011 החליט המלך עבדאללה על שילובן של נשים במועצה המייעצת (ה'שורא'), ושנתיים לאחר מכן מונו לראשונה בתולדות הממלכה30 נשים בגוף זה, שבו 150 חברים. העיתון הסעודי מציין, כי שיעור הייצוג של הנשים במועצה המייעצת, העומד על 20 אחוזים, מעמיד את סעודיה בשורה אחת עם מדינות דמוקרטיות אחרות, ובראשן ארה"ב, שלה שיעור דומה של ייצוג נשים בפרלמנט.

עוד נמסר, כי המלך עבדאללה אפשר ל-50 אלף נשים סעודיות ללמוד באוניברסיטאות בחו"ל, מינה לראשונה אישה לתפקיד של מנהלת אוניברסיטה סעודית ואפשר לנשים להשתלב בעבודה במגזר הפרטי כדי שתוכלנה להתפרנס באופן עצמאי.