ההצתה בבית הספר הדו לשוני
ההצתה בבית הספר הדו לשוניצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

אחד הנאשמים בהצתת בית הספר הדו לשוני, ביקש לשים קץ לחייו וזאת בשל התעללות הסוהרים, כך טוען עורך דינו איתמר בן גביר.

בן גביר, המייצג את הנער סיפר כי הנאשם כלוא יחד עם אחיו בבית סוהר האלה בבאר שבע, "כבר לפני מספר שבועות פנינו לנציב שב"ס וליחידה לחקירת סוהרים בטענות כי האחים טוענים על התעללות של סוהרים ביחידת המעברים ובין היתר תקיפות אלימות, חניקות, איומים וכדומה".

עוד ציין בן גביר כי מהנאשם השלישי נשללו זכויות דת - נאסר עליו להתפלל בבית הכנסת, ובשל כך פנו עורכי הדין במכתב נוסף.

ביום שלישי האחרון התקיים דיון בו הורה השופט רם וינוגרד מבית המשפט המחוזי לשחרר את שני האחים ולעצור עד לתום ההליכים את הנאשם השלישי. השופט קבע כי גם בעבירות חמורות חובה על בית המשפט לבחון חלופת מעצר והורה לשחרר את האחים למעצר בית בדרום אלא שהפרקליטות הגישה ערר על ההחלטה וצפוי להתקיים דיון בבית המשפט העליון שעד לאחריו הנאשמים יישארו עצורים.

לאחר הדיון הסתבר כי ההתעללות של הסוהרים נמשכה וביום רביעי האחרון, ניסה העצור לשים קץ לחייו.

עו"ד איתמר בן גביר ועו"ד אביחי חג'בי המייצגים את הנער מסרו, "לצערנו, לא הופתענו כאשר שמענו על המקרה. מזה מספר שבועות אנו מתלוננים על היחס הקשה והפגיעה החמורה בזכויות הנאשמים. חמור עוד יותר, שהאירועים מתרחשים על ידי ארגונים שהיו חייבים לנתק את עצמם מכתב האישום".

"שב"ס צריכים לטפל באסירים ולדאוג לתנאים, ללא קשר לאישומים. עצם העובדה שסוהרים ספציפיים ששמותיהם הועברו לנציב השב"ס ממשיכים להתעלל בעצורים פעם אחר פעם מבלי שהנציב יורה לכל הפחות על העברת הסוהרים מתפקידם, ותוך שהוא מתעלם ממכתבים שנשלחו לו, היא מחדל חמור שמלמד שבשב"ס לא למדו שום לקח מפרשת דודו טופז ומפרשות נוספות".