טנק מרכבה
טנק מרכבהדובר צה"ל

פקד פיקוד הדרום, אלוף שלמה (סמי) תורג'מן, החליט היום על הענקת צל"ש בדרגת אלוף לגדוד "הבוקעים" של חטיבת "עקבות הברזל" אשר לקח חלק במערכת "צוק איתן".

בנוסף, אושרו הענקת צל"ש בדרגת מפקד חטיבה לסמל-ראשון מאיר אונטרברג, לוחם בגדוד הסיור של חטיבת "גבעתי", והענקת מכתב הערכה מטעם מפקד פיקוד הדרום לגדוד "צבר" אשר לקחו חלק במערכת "צוק איתן".

עם תחילת מערכת "צוק איתן" הוזעק גדוד "הבוקעים" לפיקוד הדרום והתייצב בשטח כינוס בדרום רצועת עזה. הגדוד פעל לאורך כל המבצע תחת פיקוד חטיבת "גבעתי" וביצע משימות מגוונות. פלוגות הגדוד ומחלקותיו לחמו כיחידה מגובשת ומקצועית בקרבות רבים, השיגו הישגים מבצעיים רבים ומשמעותיים והפגינו חתירה לניצחון.

מפקדי גדוד "הבוקעים" ולוחמיו הפגינו תעוזה רבה גם לנוכח העובדה שחלקם נפצעו במהלך הקרבות הקשים שבהם נטלו חלק. יחידות גדוד "הבוקעים" פעלו בנחישות ונטלו יוזמה בכל קרב בו הם השתתפו תוך שמפקדים ולוחמים מניעים אלה את אלה להגיע להישגים טובים יותר ולהגיע למטרות מורכבות יותר ורחוקות יותר.

גדוד "הבוקעים" הראה במעשיו דבקות במשימה לאור המטרה, רוח לחימה, יוזמה והתקפיות, ועל כך הוא מקבל ציון לשבח בדרגת אלוף.

את הציון-לשבח מקבל סמל-ראשון מאיר אונטרברג על פעולתו כחלק מכוח שני של חמישה לוחמים, קצינים וחיילים, אשר נכנסו למנהרת טרור בעקבותיו של הקצין החטוף סגן הדר גולדין ז"ל, זאת כאשר אין ידיעות לגבי מצבו של הכוח הראשון אשר נכנס למנהרת הטרור.

את מכתב ההערכה ממפקד פיקוד הדרום מקבל גדוד צבר על פעילותו לאורך כל מבצע "צוק איתן" תחת חטיבת "גבעתי" וביצוע משימות שונות ומגוונות ובכך הביא להישגים רבים ומשמעותיים ללחימה.

הגדוד הפגין יכולות התקפיות, גמישות, יוזמה, תחבולה וחתירה למגע וכן עמד בכלל משימותיו בצורה מלאה. לאורך כל הלחימה פעל הגדוד תוך גילוי רעות, הקרבה, חברות ורוח לחימה. לחימתו הייתה מקצועית ומתוך כוונה לשמור על חיי הלוחמים ככל הניתן.

סגן ד"ר רגינה פיקמן

גם רופאת צה"ל, סגן ד"ר רגינה פיקמן, תקבל את צל"ש מפקד חטיבה, בעקבות פעילותה במהלך מבצע צוק איתן.

פיקמן היתה הרופאה של גדוד הנדסה קרבית ושל חטיבה 188 של חיל השריון.

במהלך המבצע הצטרף התאג"ד (תחנת איסוף גדודית) לחיילים ובאחד המקרים נתקלו החיילים בירי פצמ"רים.

כתוצאה מהירי נפגעו מספר חיילים והתאג"ד בניהולה של ד"ר פיקמן הגיע לשטח הלחימה, טיפל בפצועים ופינה אותם לבתי החולים.