הרב מאיר מאזוז
הרב מאיר מאזוזצילום: דוברות מפלגת יחד

מאות בני אדם הגיעו הערב (שני) לכנס הבחירות של מפלגת יחד שנערך ביישוב יד בנימין.

בכנס השתתפו מנהיגו הרוחני של אלי ישי, הרב מאיר מאזוז, ראש ישיבת תורת החיים - הרב שמואל טל, הרב אריאל בראלי והרב דרור אריה מישיבת שדרות, יו"ר התנועה ח"כ אלי ישי, ח"כ יוני שטבון ומועמדים נוספים במפלגה.

במהלך הערב אמר הרב מאזוז כי "אסור להיות ויכוחים ומריבות, צריך חזית דתית מאוחדת. נכון, יש מקום לדעות שונות. כל אחד זכותו לעמוד על דעתו, אבל חשוב ללכת בחזית דתית מאוחדת. אומרים שאנחנו, חס ושלום, נגד מרן. להפך, אנחנו ממשיכי דרכו. העם אתנו זה ראשי תיבות מרן הרב עובדיה איתנו".

הוא התייחס לשאלת הסקרים והזכיר כי "בבחירות בין פרס לנתניהו, פרס הוביל בעשרות אחוזים. שאלו אותי, אמרתי להם שנתניהו ינצח. ומה תעשה עם הסקרים, שאלו אותי, אמרתי יהיה בסדר. נתניהו ינצח. אמרו לי במדגם הראו שפרס מוביל, אמרתי יהיה בסדר. בבוקר התוצאות התהפכו, נתניהו ניצח. מי ששומר על ירושלים, מגיע לו. מי שעשה אחרת, סופו לא היה טוב. זוכרים את רבין. זוכרים את שרון". את דבריו חתם הרב מאזוז בברכת 'מי שבירך' לשר אורי אורבך ולרב שיק מיבניאל.

יו"ר תנועת יחד, ח"כ אלי ישי, אמר "שאלו אותי, איך אתה מתחבר עם עוצמה לישראל? אז בתחילה התייחסתי ברצינות, לקח ממפלגת התחייה. אבל האמת, שאני רוצה לאחד את השורות. גם אם זה בלוק טכני, גם אם יש חילוקי דעות. אנחנו הולכים ביחד למען המחנה הלאומי.

''רק בגלל חנין זועבי, צריך שברוך מרזל ייכנס לכנסת. אני מבטיח לך ברוך, אדבר עם יו"ר הכנסת שיארגן לך מקום ליד חנין זועבי, תוך שבוע היא תעזוב את הכנסת. אנחנו כאיש אחד בלב אחד. לאחד וללכד את עם ישראל, חזית יהודית מאוחדת למען שמו באהבה. להפסיק את המחלוקות, להתחיל את האחדות בעם ישראל".

על לפיד, אמר ישי, "לפיד עמד היום בכניסה למעשיהו וקבל על השחיתות. באותו זמן, ביקרתי בביה"ח ברזילי והשתוממתי מהתורים האדירים ומהעומס הבלתי נסבל. לפיד הבטיח פתרון לברזילי, איזה פתרון. יש שחיתות גדולה מזאת?".

ח"כ יוני שטבון אמר, "אנחנו עכשיו בחזית, אבל לא כזו שעומדים מולה לבד. אנחנו עומדים היום בחזית דתית מאוחדת, הפעם הולכים ביחד. אנחנו עושים כאן היסטוריה. אנחנו לא מתחבקים עם יאיר לפיד כי זה נראה טוב בתקשורת. אנחנו אוהבים את עם ישראל, אבל אנחנו מבינים שכדי להוביל את עם ישראל צריך בסיס ערכי ואסור לוותר עליו. אנחנו לא מתביישים בדעת תורה. להפך, אנחנו גאים בה".

ראש ישיבת תורת החיים, הרב שמואל טל, הביע תמיכה במפלגת יחד ואמר: "קמה כאן תנועה רוחנית שמובילה מהלך שהתפללנו אליו כל כך הרבה זמן. אם לא בונים תנועה לפי ההלכה, זו פשיטת רגל. ראינו את זה בגיור. יצאנו לדרך שכולה מושתתת על תורה".

הרב אריאל בראלי מישיבת ההסדר בשדרות פנה לחברי תקומה ואמר "מי שיעקוב אחר ההסכם יגלה שתקומה נחרבת לחלוטין. תבינו, מפלגת תקומה שאמורה לייצג את הציבור התורני בציונות הדתית כבר לא קיימת".