מכשירי כושר ב''עוד יוסף חי''
מכשירי כושר ב''עוד יוסף חי''הקול היהודי

אחרי כמעט שנה שהצבא יושב במתחם ישיבת עוד יוסף חי, לאנשי הישיבה נמאס מהמצב, בימים האחרונים הם החלו להפגין ואף לקרוא לחיילים לסרב פקודה ולפנות את המתחם.

הרב יוסף פלאי, ר"מ בישיבה, אומר לערוץ 7 כי מדובר בגזל וחילול הקודש, "זה מעשה שלא נעשה כמותו במדינת ישראל מאז היווסדה, שכוחות הבטחון מחרימים ישיבה ובית מדרש והופכים אותו למחנה צבאי, כבר עברה כמעט שנה מאז שזה קרה בפסח שעבר".

לדבריו למרות הכל, הישיבה פועלה כרגיל במבנים זמניים, "אנחנו משתדלים להמשיך כמה שאפשר בשגרת הלימוד. לנו לא ברור מה ניסה בוגי יעלון להשיג, הרי הישיבה ממשיכה לפעול, אבל במבנים אחרים, אולי יש לו משהו נגד ארבעה הקירות, יש כאלה שמתבדחים ואומרים שאולי הם מחפשים שם מנהרות".

הרב פלאי מספר כי עכשיו, מנסים בישיבה, לעורר מחדש את הלחץ הציבורי, "אולי זה מה שיעזור, ניסינו להפעיל גם חברי כנסת, אבל זה בנתיים לא מספיק. אנחנו בהחלט אומרים תודה לאלה שמסייעים לנו, אבל בוגי יעלון עשה כאן מעשה שלא יעשה ולא ראוי לבחור באדם כזה. הוא זה שעומד בראש המערכת אבל כמובן שאנחנו מפנים את הביקורת לכל אחד במערכת הצבאית והמשפטית. אנחנו גם פונים לחיילים בשטח ואומרים להם שמה שהם עושים אסור על פי התורה. אני בהחלט אומר להם שהם צריכים לסרב פקודה, כי הם מחזיקים במקום שהופקע שלא כדין, ויש כאן גזל וחלול הקודש".