אליפות הספורט של גוש עציון
אליפות הספורט של גוש עציוןצילום: מתנ"ס גוש עציון

ההרשמה לאליפות גוש עציון ה-13 נפתחה. האליפות המסורתית מוכרת כתחרות ארצית לכל דבר, ובין הדברים הרבים שמייחדים אותה בולטת בעיקר העובדה כי היא אליפות הספורט הגבוהה ביותר בישראל, כשמתקיימת בגובה של למעלה מ-900 מטר מעל פני הים.

כבכל 12 השנים האחרונות, גם השנה יוזנקו מתחרים רבים לשלל מקצים ובהם: אקוואתלון (שחייה וריצה), מרוץ ריצה 10,000 מ', מרוץ אופניים 10,000 מ', מרוץ ריצה של 5,000 מ' ומרוץ אופניים של 5,000 מ'.

השנה נוסף מקצה ייחודי לאליפות המסורתית ובכלל ליישובי גוש עציון ויהודה ושומרון. לראשונה בתולדות הגוש ויו"ש בכלל, יתקיים מקצה של חצי מרתון העומד על 21.1 ק"מ.

בנוסף לשלל המקצים הללו, גם השנה תקיים הנהלת המרכז הקהילתי של גוש עציון את המירוץ העממי לכל המשפחה שיוקדש כולו למען ילדי שלוה, ילדים בעלי צרכים מיוחדים. במקצה העממי, שאורכו כ-2 ק"מ, ירוצו יחד עם ילדי שלוה מירושלים ומגוש עציון גם ראש מועצת גוש עציון דוידי פרל, מנהל מרכז קהילתי גוש עציון בני לוי וכן הנהלת הארגון.

במסגרת האליפות ייערך השנה מרוץ צה"ל בו ישתתפו מאות חיילים מיחידות שונות הנמצאות באזור גוש עציון.

אליפות הספורט המרכזית של גוש עציון מושכת בכל שנה מאות רצים וביניהם גם את בכירי הרצים בישראל, כשאלופת ישראל נילי אברמסקי והאחים רן ודן אלתרמן, לקחו לא פעם חלק באליפות היוקרתית.

האליפות שנוסדה לזכרו של זאב סגל ז"ל, שהיה חובב ספורט מושבע ובעיקר אהב מרוצי ריצה וצעדות, עוברת בין נופיה הקסומים ועוצרי הנשימה של גוש עציון. בשנים האחרונות נוצר ביקוש רב ועליה משמעותית בקרב המשתתפים במקצים השונים, והערכת המארגנים היא שהשנה ייטלו חלק באליפות גוש עציון למעלה מ-3000 רצים ורצות. 

בני לוי, מנכ"ל המרכז הקהילתי של גוש עציון אמר "אנו שמחים ומתרגשים לקראת אליפות גוש עציון שתתקיים בפעם ה-13 ברציפות. השנה אליפות גוש עציון מרגשת עוד יותר כאשר מלבד חגיגות בר המצווה לאליפות אנו משיקים את חצי המרתון הראשון שייערך בגוש עציון וזוהי ללא ספק היסטוריה אמיתית".

לוי הוסיף על ייחודה של האליפות כשאמר "הייחודיות של האליפות היא מהרבה היבטים, כשזו מעניקה לרצים חוויה שלא יחוו באף מקום אחר. למעשה, הרצים חווים את גוש עציון דרך הרגליים".

על המקצה העממי בו ירוצו יחד עם ילדי שלווה, אמר לוי כי "גם השנה נקיים את המרוץ המיוחד למען ילדי שלוה שהפכו לחלק בלתי נפרד מהאליפות ומאיתנו. אנו רואים בכך זכות גדולה לערוך את המרוץ למען שלוה כחלק מהפעילות הרחבה שלנו למען הקהילה, ובעיקר נשמח לארח גם השנה את כל הרצים והרצות באירוע ספורט ובריאות חגיגי לכל המשפחה". 

לפרטים והרשמה: www.etzion.sportweb.co.il