ירושלים
ירושליםצילום: פלאש 90

מאבק השבת בירושלים: חברים בסיעת יהדות התורה בירושלים שיגרו מכתב ליועץ המשפטי של העירייה עו"ד אלי מלכה ותהו באשר לחוקיות פתיחתן של חנויות בירושלים בשבתות וחגים.

"הרינו פונים אליך לאחר אין ספור פניות לכלל גורמי הפיקוח והאכיפה בעירייה, בעניין אכיפת חוק העזר העירוני חוק עזר ירושלים: פתיחת עסקים וסגירתם", כתבו שלושה מחבר המועצה, סגן וממלא מקום ראש העיר, יוסי דייטש, וחברי ההנהלה יצחק פינדרוס ושלמה רוזנשטיין.

לטענתם, "ישנן חנויות סופר בעיקר במרכז העיר ופיצוציות הפתוחות 24/7, וזאת מבלי שגורמי האכיפה עושים את המוטל עליהם באכיפת החוק בעניין, ודאגה לסגירת החנויות באמצעות צווי סגירה". בדבריהם הבהירו כי הם מתכוונים להעלות את הסוגיה לדיון דחוף במליאת העיריה.

עוד הוסיפו השלושה במכתבם, כי "לאחרונה, התרבו גם מסעדות הפתוחות בשבת אשר מגישות אוכל בחוץ, בניגוד גמור לסעיף 3 בחוק העזר. ושוב אנו נתקלים בגרירת רגליים מצד גורמי האכיפה העירוניים".

"ברצוננו לציין, שבאם בעיני גורמים מסוימים לא מוצא חן מאיזו סיבה שהיא לשון חוק העזר או משמעותו, יואילו להביא הצעה מתוקנת למועצת העיר, כפי שנדרש במערכת שלטונית מסודרת, ולא ינקטו בהתעלמות מאכיפת החוק".

בהמשך שיגרו עקיצה לראש הכיר ואמרו כי "כחברי הנהלת העיר, אנו סבורים שחובתנו וזכותנו לדעת על פי איזה שיקול ולפי איזה אינטרס נקבעת מדיניות האכיפה או אכיפת החוק. נדמה לי שהמקום לקביעת מדיניות היא מליאת מועצת העיר, וכל גוף אחר שעושה זאת לוקח סמכויות לא לו".