דן חלוץ, יו"ר האגיוד
דן חלוץ, יו"ר האגיודשלומי כהן

מפקד ההתנתקות מגוש קטיף וצפון השומרון, דן חלוץ וקצינים בכירים במילואים השייכים למחנה השמאל, מופיעים בקמפיין נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

חלוץ התבטא לא פעם נגד מחנה הימין בישראל ואליו בקמפיין מצטרפים בין השאר אלוף פיקוד המרכז לשעבר אבי מזרחי ואחרים.

חלוץ התפקד בעבר למפלגת קדימה ותמך בשאול מופז. לפני למעלה משנתיים הודיע על פרישתו מקדימה על רקע המחלוקת בעניין גיוסם לצה"ל של חרדים וערבים.

נציין כי דו"ח הביניים של ועדת וינוגרד, שחקר את אירועי מלחמת לבנון השנייה קבע כי חלוץ בנוסף לראש הממשלה אולמרט ושר הביטחון פרץ, כשלו בתפקידיהם בניהול המערכה.

בראיון לעיתון מעריב בימים האחרונים אמר חלוץ על נתניהו כי הוא מזיק ליחסי ישראל ארצות הברית, "הוא משכיל, וידען, ואינטליגנטי, אבל אני חושב שפיו ולבו אינם שווים. הדיבור על שתי מדינות לשני עמים אצלו הוא רק מהפה ולחוץ", אמר אז חלוץ.

"נתניהו אדם נבון ואינטליגנטי, ומדבר אנגלית רהוטה, אבל באמריקה יש 300 מיליון איש שמדברים אנגלית רהוטה. הוא הציג את עצמו כ'מר ביטחון' ו'מר כלכלה', ובסופו של דבר ‘מר' זה המכנה המשותף.

"אני כבר לא מדבר על העובדה שהוא יוצר עכשיו קרע נוסף עם הנשיא אובמה, בתואנה שהוזמן לנאום בקונגרס, ומזיק בפועל ליחסינו עם האמריקאים. למי שיש ספק, לקשר עם האמריקאים אין תחליף, ואת זה אני אומר גם כרמטכ"ל לשעבר. רוב מערכות הנשק שלנו הן אמריקאיות, והם היחידים שיתייצבו לצדנו ביום פקודה", דבריו של חלוץ.

מהליכוד נמסר בתגובה כי ״קמפיין הגנרלים הוא הוכחה נוספת למיליוני דולרים שזורמים מגופי שמאל בארה״ב ובאירופה לעמותות השמאל הקיצוני בישראל על מנת לנסות ולהפיל את שלטון הליכוד בראשותו נתניהו בניגוד לחוק. אין פלא שבראש הקמפיין הפוליטי הזה הועמד רמטכ״ל כושל שעזב את צה״ל לאחר התנהלות בעייתית סביב מלחמת לבנון השנייה.

''הבחירה היחידה בבחירות הקרובות היא בין ממשלת ליכוד בראשות נתניהו, שימשיך להגן בנחישות על ביטחון ישראל, לבין ממשלת שמאל, ויתורים ונסיגות בראשות ציפי ובוז׳י״.