"מאמינים במשטרה" בישיבת מודיעין
"מאמינים במשטרה" בישיבת מודיעיןרועי הראל

נחי אייל, שיזם את תכנית "מאמינים במשטרה" שמכשירה דתיים לשירות במשטרה ומעניקה להם ליווי הלכתי, קורא לבני הציונות הדתית להתגייס למשטרה נוכח הטלטלה בצמרת הארגון והפרשות המביכות סביב הקצינים הבכירים.

"אנחנו זקוקים למשטרה בריאה וחזקה, לא רק ביכולות שלה, אלא גם בתרבות הארגונית", אומר אייל. ''כפי שהציונות הדתית פעלה בשורות צה"ל ומאז הקמת המכינות יש שכבת פיקוד מרשימה בצה"ל, זה מה שנחוץ גם במשטרת ישראל".

בשיחה עם ערוץ 7 מעריך אייל כי שינוי התרבות במשטרה יתבצע רק בעוד כמה שנים. "אני משוכנע שאם ייכנסו שוטרים מהציונות הדתית, המערכת תשתנה אט-אט. אני לא חושב שצריך להביא היום ניצב דתי, כי היום אף אחד לא יבין את התרבות שלנו, לא משנים מערכת גדולה ביום אחד. המפקד העליון צריך לבוא מהשטח, וזה המסלול שאותו אנחנו מעבירים".

הוא סיפר על תכנית "מאמינים במשטרה" שהעבירה תחתיה כבר שלושה מחזורי גיוס. "אנחנו ממשיכים לגייס למחזור הרביעי, לא מדובר בתפקידי עורף כמו יועצים משפטים או מז"פ, אלא בתפקידי הליבה של המשטרה, רק כך נצליח להטמיע את השוטרים שלנו במערכת.

"השוטרים שלנו לא באים להיות מסיונרים", מדגיש אייל, ''הם יודעים שהם עושים עבודת קודש ומביאים את עולם הערכים שלהם לעבודתם. מדובר כאן בעבודה עם שליחות, מי שרוצה להיכנס, יודע מראש שהוא הולך לשלם מחיר לא קטן, זה עולם לא מוכר, זו התעסקות קשה מאוד, צריכים להתעסק כאן עם התחתית של התחתית של החברה בישראל".

"מתמודדים כאן עם אתגרים עצומים, הן מבחינה דתית, מוסרית וערכית. זה מקצוע עם שליחות ואתגר ומגיעים גם למשכורת שהיא בהחלט מהווה פרנסה נאותה", הוא מוסיף.