תוקף. הרצוג
תוקף. הרצוגצילום: פלאש 90

לא לשווא אזרחי ישראל אינם רואים מעורבות כלשהי של נציגי המגזר הערבי בקמפיין הבחירות של מפלגת העבודה או בשמה החדש 'המחנה הציוני'.

השבר והקרע בין ראשי המגזר הערבי לבין יו"ר 'העבודה' חבר הכנסת יצחק הרצוג חריף מאי פעם.

ראשי המגזר הערבי קיימו באחרונה מפגשים קשים עם יו"ר 'העבודה' ובהם תבעו ממנו לוותר על שמה החדש של המפלגה 'המחנה הציוני' בתואנה שערביי ישראל אינם יכולים ואינם מעוניינים להזדהות עם הגדרתם כחלק ממחנה ציוני.

בכיר ביותר במגזר הערבי אומר לנו הבוקר כי כל עוד לא יפתור הרצוג את המשבר בכוונת ראשי המגזר להימנע מכל קשר לקמפיין הבחירות ולמעורבות בו. "המשבר ברור וידוע להרצוג ולראשי המפלגה וכל עוד הרצוג לא ימצא את הדרך לפתור אותו אנחנו בחוץ", אומר הבכיר.

"בשלב זה יש החלטה של המחוז הערבי שלא לקחת חלק במערכת הבחירות ולא משתתפים בשום פעילות עד שיוסדר המשבר בין המחוז ליו"ר המפלגה", הוא מוסיף ומבהיר. "זה משבר אמיתי. אנחנו דורשים מענה לשאלות שלנו. מדובר במשבר סביב נושאים מהותיים". לדבריו סלע המחלוקת שבין הרצוג למגזר הערבי הוא גם הגדרת המפלגה כמחנה ציוני וגם היחס לו זוכה נציג המגזר ברשימת מועמדי המפלגה לכנסת.

"המשבר מטופל במו"מ בין צוות המטה של המחוז הערבי לבין אנשיו של היו"ר. עד אז אנחנו לא לוקחים חלק בקמפיין ולא לוקחים שום אחריות", אומר הבכיר.

נזכיר כי במוצאי השבת שלפני שבועיים קיימו ראשי המגזר הערבי פגישה טעונה מאוד עם הרצוג ובה תבעו ממנו להכריז באופן גלוי שהכותרת 'המחנה הציוני' לא נועדה אלא לצורכי בחירות ומיד לאחר הבחירות תבוטל. משתתפי הפגישה סירבו לספר בסופה מה נכלל בה ואם הרצוג התחייב לנהוג כפי שנדרש על ידי נציגי המגזר.

עוד נזכיר כי באחרונה פורסם על קולות של ראשי המגזר הערבי במפלגת העבודה שהבהירו כי אין בכוונתם להצביע למפלגה וישקלו הצבעה לחלופת המפלגה הערבית או אף להימנע מלהגיע לקלפיות. זאת לנוכח סירובו של הרצוג לקבל את תביעותיהם.