מראות ההרס
מראות ההרסרויטרס

מעל ל-400 רבנים מכל רחבי העולם, החברים בארגון "רבנים לזכויות אדם", פירסמו מכתב פתוח המיועד לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו הם מבקשי םממנו לעצור את הריסת בתיהם של פלסטינים מסיבות תכנוניות.

"הריסת הבתים אינה עולה בקנה אחד עם החוק הבינלאומי ומנוגדת למסורת היהודית. אלפי אנשים נאלצים לבנות ללא היתר, וסבל אנושי רב נגרם כאשר מאות בתים נהרסים מדי שנה.

"למדינת ישראל יש את החובה להבטיח כי לכל אדם הנמצא תחת שליטתה, לכל מי שנברא בצלם אלוהים, תהיה אפשרות הוגנת לבנות בית עבורו או עבור משפחתו, ללא קשר למצב הנוכחי של תהליך השלום או לדעות השונות בנודע לשאלה אילו אזורים יישארו תחת שליטתה של ישראל בהסכם שלום עתידי" נכתב במכתב הפתוח שפירסמו מאות הרבנים.

לפני מספר ימים פירסם המשרד לעניינים הומניטריים באו"ם דו"ח בו נכתב כי בסוף חודש ינואר הרסה ישראל 42 מבנים בלתי חוקיים של הפלסטינים ברמאללה, ירושלים, חברון ויריחו.

על פי הדו"ח, בשנת 2014 נהרסו על ידי ישראל 590 מבנים לא חוקיים בשטחי C ובמזרח ירושלים, בהם התגוררו 1,177 בני אדם.

"חלק מהמבנים שנהרסו נתרמו  על ידי הקהילה הבינלאומית על מנת לתמוך במשפחות שנפגעו. הריסת בתים שמתבטאת בפינוי ועקירה בכפייה של אזרחים מנוגדת לחובותיה של ישראל תחת החוק הבינלאומי וגורמת לסבל ומתח מיותרים. על ישראל להפסיק את הריסת הבתים באופן מיידי" אמר ג'יימס ראולי, ראש המשרד לעניינים הומניטריים של האו"ם.