תמיר היימן
תמיר היימןדובר צה''ל

אלוף תמיר היימן מונה היום (ראשון) למפקד הגיס הצפוני.

טקס החילופים נערך בלטרון, במעמד מפקד פיקוד הצפון, אלוף אביב כוכבי, מפקד הגיס הצפוני היוצא, אלוף נועם תיבון, ומפקד הגיס הצפוני הנכנס, אלוף תמיר היימן.

אלוף היימן מחליף בתפקידו את אלוף נועם תיבון אשר מילא תפקיד זה במהלך שלוש השנים האחרונות ועתיד לפרוש מצה"ל.

מפקד פיקוד הצפון, אלוף אביב כוכבי, אמר כי "הקמתו מחדש של הגיס לאחר מלחמת לבנון השנייה אינה דבר מובן מאליו. לגיס ישנה חיוניות בלתי רגילה ואין ספק בצורך של הגיס בהוויה הצבאית של פיקוד הצפון. בזכות מפקד הגיס נוצרה אווירה כזו שלוקחת את הגיס למקום בו הוא נמצא.

''זוהי זירה אחת עם שתי חזיתות - משפט זה קיבל תוכן שונה לחלוטין בחודשים האחרונים. ג'יהאד עולמי חוצה את שתי החזיתות הללו, למעלה משנה וחצי, אבל חיזבאללה, ממש בשבועות האחרונים, חוצה את החזיתות האלה ובמספרים גבוהים. אלו זירות המנוהלות ע"י סוריה, אירן וחיזבאללה כזירה אחת".

מפקד הגיס הצפוני היוצא, אלוף תיבון, אמר כי "לבנון תעסיק אותנו עוד שנים ארוכות, זהו האיום המורכב ביותר שיש לנו. יצא לי להלחם לא מעט פעמים, אני יודע ויכול לומר שיש לנו את הכלים להכות את אויבנו שוק על ירך אם נדרש לכך".

מפקד הגיס הצפוני הנכנס, אלוף היימן, התייחס לימים המתוחים שעברו על אזור הצפון בתקופה האחרונה. ''יש להניח כי ימים דומים צפויים בקרוב. האתגר המרכזי הוא מוכנות גבוהה למלחמה. אני מאחל לנו שנשכיל לנצל את הזמן ביעילות להשגת מטרה מוכנות זו. המלחמה אינה רצויה, אך אם תכפה עלינו נבצע את המוטל עלינו במקצועיות, נחישות ותודעת אחריות גבוהה".