ראש ישיבת ההסדר 'מאיר הראל' במודיעין, הרב אליעזר שנוולד, מבהיר כי מפלגת ''יחד'' בראשות אלי ישי היא מפלגה חרדים שמבקשת לקבל קולות מהציונות הדתית.

הרב שנוולד נשאל על ידי אחד מבוגרי הישיבה מה דעתו נוכח הקמת מפלגת יחד, ''שמדגישה יותר מהבית היהודי את התורה ואת השמירה על האופי היהודי של המדינה, מפלגה שכל חבריה דמויות תורניות שנשמעות לרבנים, ודוגלת ב'אחדות' שהוא ערך חשוב ביותר''.

בתשובתו התייחס הרב שנוולד למספר תחומים וטען כי "זה תקופה ארוכה שעושים רצח אופי לחברי הכנסת מהבית היהודי. כביכול מדובר באנשים שהתורה אינה חשובה להם. צריך להעמיד דברים לאשורם. מיהם חברי הבית היהודי: ר' ניסן סלומינסקי שהוא בעל סמיכה לרבנות ומגיד שיעור, שבמשך שנים מחזיק על גבו את כל עולם התורה הציוני, הרב בן דהן - ראש הלשכה המסור של הרב הראשי הרב אליהו זצ"ל, ומנהל בתי הדין הרבניים.

"בצלאל סמוטריץ שניהל ישיבה גבוהה והקים את איגוד הישיבות הגבוהות. מוטי יוגב, אל"מ במיל', שהיה מזכ"ל בני עקיבא. אורי אריאל יד ימינו של הרב מלמד. אבי וורצמן הקים את הגרעין התורני המצליח בבאר שבע וניהל את מוסדותיו. גם נפתלי בעצמו שלא למד בישיבות התייעץ פעמים רבות עם רבנים, לפני שקבע את דעתו''.

''הצעות החוק שהתפרסמו שכביכול עברו בהסכמת הבית היהודי, זוהי אחיזת עיניים שהרי דווקא זהו אות כבוד לבית היהודי שהצליח למנוע את חקיקתם הסופית בכנסת. למרות המצב האלקטורלי הלא פשוט מול יש עתיד''.

לגבי חוק הגיור, אומר הרב שנוולד, ''גם כאן מעלימים מן הציבור שזהו נוסח שגובש ותוקן בהסכמת זקני רבני הציונות הדתית, והוא זהה למצב שהיה נהוג בישראל זה עשרות בשנים. מאידך לא דאגו המלינים לפרסם ביושר מה היו היוזמות המבורכות של הבית היהודי בתחום התורני. בהחזרת התקציבים למוסדות התורה הציוניים שהופלו לרעה.

''במינוי עשרות רבני ישובים מהציונות הדתית ורב לירושלים. בבניית מקוואות. בהסדרת ענייני השמיטה. ועוד. ובשמירה על ארץ ישראל. הטענה שהמפלגה לא התייעצה עם רבנים היא שקר. והמפיצים אינם יכולים להעיד על דבר שלא ראו''.

כאן עבר הרב שנוולד להתייחס לראש מפלגת יחד, ח"כ אלי ישי. ''בראש המפלגה עומד אדם הגון אולם בניגוד לדימוי שמנסים ליצור לו: הוא אדם חרדי שתפיסת עולמו היא חרדית והוא למד בישיבות חרדיות! האם הוא ייצג בכנסת את בית המדרש של מרן הרב צבי יהודה יותר מהחברים מהבית היהודי?! הוא עמד כשתים-עשרה שנים בראש תנועה שהיתה שותפה להסכמי אוסלו, (לאחרונה התברר שזה היה בניגוד לדעתו של הרב עובדיה זצ"ל), בזמן הסכם אוסלו הוא כיהן כמזכ"ל תנועת ש"ס''.

"'יחד' היא מפלגה חרדית שמטרתה למשוך קולות מהציבור הדתי לאומי", מדגיש הרב שנוולד. ''נראה בעליל שהנציג היחיד מהציונות הדתית שבמקום ריאלי נועד לשם משיכת קולות מהציבור הדתי לאומי. היא לא פונה לבוחרים חרדים בכלל. ולכן איננה מקימה מועצת חכמים, רק הרב מזוז''.

לדבריו אם ''יחד'' תעבור את אחוז החסימה יהיו בה שלושה חברים, שניים חרדים מובהקים, כהגדרתו. ''החבר היחיד מהציונות הדתית לא יבוא לידי ביטוי לא יהיה חבר בממשלה וספק אם תהיה לו השפעה. (הרביעי (מרזל) ממילא הודיע שלא יהיה שותף לאחר הבחירות). כל שאר המועמדים ברשימה הם חרדים. כדי להשפיע צריך כוח פוליטי של ידיים מצביעות שלושת הקולות לא מהווים השפעה משמעותית מול היוזמות של לפיד. היא תקטין את כוחה של הציונות הדתית בכנסת להתמודד מול החוקים של לפיד''.